۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۲۴۱۶۸
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

طلاب با مطالعه کتاب‌های شهید مطهری انقلابی بودن خود را حفظ کنند

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان گفت: انقلابی بودن خودمان را با خواندن کتاب های شهید مطهری حفظ کنیم و با تحقیق و درس سعی کنیم این بزرگوار را از خود راضی نگه داریم.
شهید مطهری

حجت الاسلام رضا شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با شحصیت آیت الله مطهری، گفت: یکی از برترین شخصیت های کشور، شهید مطهری هستند که یک تفکر جدیدی را بر اساس فقه اهل بیت به کشور آورد.

 

وی افزود: آیت الله سبحانی یکی از هم درسی های شهید مطهری بودند که این بزرگوار در رابطه با آقای مطهری می فرمایند که آقای مطهری تا حد مرگ، درس می‌خواندند و مطالعه می کردند که طلاب باید این شخصیت را از جهت علمی الگوی خودشان قرار دهند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که طلاب نباید مطالعه و مباحثه خود را ترک کنند، اظهار داشت: آثار شهید مطهری یکی از کارهایی بوده که مقام و منزلت این بزرگوار را می رساند که چه قدر آقای مطهری اهل مطالعه بودند.

 

وی ابراز داشت: مجاهدت علمی و سیاسی دو مجاهدتی هستند که آقای مطهری این دو کار را با خوبی انجام داد زیرا شهید مطهری افزون براین که از جهت علمی فردی برگزیده بودند، در کنار امام خمینی(ره) به کارهای سیاسی هم مشغول بودند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که نخستین فردی که در زمان شاه به دلیل برپاکردن انقلاب در بین مردم دستگیر شد، آقای مطهری بودند، خاطرنشان کرد: آقای شهید مطهری یکی از علمایی بودند که قبل ازاین که امام خمینی انقلابی را در جامعه شکل دهد، او این کار را با سخنرانی های خود در بین مردم انجام داد.

 

وی بیان داشت: آیت الله مطهری اهتمام خوبی در بحث معنویات داشت که شاگردان این بزرگوار می فرمایند که آقای مطهری ساعت های 2 شب از خواب بیدار شده و تا اذان صبح مشغول دعا و راز و نیاز با خدا بود.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که انسان باید در کنار درس، اخلاق خوبی را هم داشته باشد، ابراز داشت: آقای مطهری در زمان عمر خود، همیشه بر اساس زمان مطالبی را بیان می کرد که شاید هنوز کتاب هایی از این شهید بزگوار چاپ نشده زیرا کتاب های شهید مطهری بر اساس زمان نوشته شده اند و این موضوع جهت علمی این بزرگوار را می رساند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان ابراز داشت: حوزه های علمیه باید کتاب های شهید مطهری را به عنوان کلاس و برگزاری آزمون از آن ها استفاده کنند و طلاب به این کتاب نیاز دارند زیرا در این صورت یک طلبه با خواندن این کتاب می تواند، شبهات مردم را جواب دهد.

 

وی در پایان گفت: انقلابی بودن خودمان را با خواندن کتاب های شهید مطهری حفظ کنیم و با تحقیق و درس سعی کنیم این بزرگوار را از خود راضی نگه داریم./302/9707/ب1

ارسال نظرات