۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۱۶۱
معاون اداری و مالی ارشاد اصفهان خبر داد؛

افزایش اعتبارات فرهنگی هنری استان اصفهان در سال جاری

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی استان، اعتبارات قابل توجهی به شهرستان‌ها اختصاص یافت و در سال جاری نیز این رویه ادامه پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، عصر امروز در جلسه "شورای راهبردی منطقه جنوب استان اصفهان" که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا برگزار شد برنامه‌ریزی راهبردی و دقیق را عامل مؤثری در توسعه فرهنگی و هنری هر منطقه دانست و افزود: با برنامه‌ریزی راهبردی و ارائه راهکارهای دقیق و تدوین اسناد راهبردی توسعه فرهنگ و هنر، ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه محقق و از مؤلفه‌های مهم فرهنگی شهرستان‌ها حمایت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق روستایی بوده‌اند که این مراکز در سال جدید مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.

 

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: با اشاره نقش مؤثر مساجد در انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق مختلف روستایی و عشایری دانست و افزود: مساجد پایگاه‌های مهم فرهنگی و هنری اسلامی هستند که اگر از ظرفیت آن به درستی استفاده شود، شاهد رشد و توسعه چشم‌گیر فعالیت‌های فرهنگی خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام معتمدی گفت: ارائه خدمات فرهنگی مناسب و مطلوب نیازمند همکاری بین بخشی گسترده بین تمامی نهادهای اجرایی می‌باشد، بنابراین لازم است تا دستگاه‌های مختلف از ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر در قالب اجرای یک برنامه منسجم فرهنگی، در مناطق عشایری و روستایی استفاده کنند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در گذشته دو مجموعه از اسناد راهبردی توسعه فرهنگ و هنر استان اصفهان تدوین و ارائه شده است و در سال جاری مجموعه سوم این سند با همکاری شهرستان‌های استان تدوین می شود.

 

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تدوین کتاب‌های "توسعه فرهنگ و هنر" در هر منطقه زمینه احصای آمار و اطلاعات دقیق در زمینه فرهنگ و هنر هر منطقه و همچنین برنامه‌ریزی جامع در این بخش را فراهم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به تدوین دو کتاب از مجموعه سند توسعه فرهنگی هنری استان اصفهان در سال‌های گذشته، عنوان کرد: در سال جاری سومین مجموعه از این اسناد، با همکاری ادارات فرهنگ و ارسالاد اسلامی شهرستان‌های استان تدوین می شود.

 

وی گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های این اسناد که در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود این است که، مهم‌ترین شاخصه‌های فرهنگی هر شهرستان را به همراه نقاط ضعف آن‌ها در این زمینه، ارائه می‌کند.

 

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به انعقاد نخستین تفاهم نامه فرهنگی استان در سال گذشته گفت: این تفاهم‌نامه حضور ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها منعقد و به دنبال آن اعتبارات فرهنگی قابل توجهی نیز در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت که در سال جاری نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد./202/868/ب1

ارسال نظرات