۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۱۴۴
حجت‌الاسلام حاج صادقی:

روحیه ایثار و مقاومت سبب اقتدار کشور و وحشت دشمن است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اقتدار امروز سپاه به طرح، برنامه‌ها و موشک‌های ما نیست بلکه اقتدار امروز ما بر مبنای توکل به خداوند است که ایثار و مقاومت را در نهاد انسان‌‌های پاک به منصه ظهور می رساند و این امر است که دشمن را به وحشت انداخته واداشته است.
حاج صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، امروز در مراسم گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی که در سپاه سیدالشهدا(ع)استان تهران در شهرری برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هدایت دینی از نعمت‌های بزرگ الهی است که به انسان عطا می‌شود و نعمت ولایت راهبر صراط مستقیم و سنگ تمام نعمت‌های خداوند است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی که احیاگر اسلام ناب بود و پاسداری از آن نعمت خاصی است که خداوند به اولیای خود عطا کرده است.

 

حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه انسان باید نعمت‌های الهی را بشناسد و آنان را قدر بداند، بیان داشت: خداوند می‌فرماید در برابر نعمت دو گونه برخورد می‌شود یکی همانند قارون که قدر شناس نعمت الهی نبود و به خداوند عرض کرد که من خود این اموال را کسب کرده‌ام و نیازی به شکرگزاری نمی‌بینم، سپس زمین به فرمان الهی او و ثروتش را بلعید.

 

وی افزود: اما حضرت سلیمان(ع) در برابر نعمت و ثروتی که خداوند به او عطا کرده بود بیان داشت این ثروت سبب آزمایش من است تا مقدار شکر گزاری من مورد امتحان قرار گیرد؛ این مثال‌های قرآنی برای عبرت و پند بشر نازل شده تا قدر شناس نعمت الهی باشند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه درباره چگونگی مرگ انسان، ابراز کرد: همه انسان‌ها در این عالم فانی خواهند مرد اما مرگ با شهادت برای انسان بالاترین دستاورد و نعمت الهی به شمار می‌آید چرا که شهید با شهادتش به سر منزل مقصود می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز ابزار آسایش بشر در زندگی مدرن ارتقا یافته اما فاقد لذت و آرامش درونی است، گفت: عمده مشکل جوامع بشری امروز با وجود همه امکانات رفاهی، عدم یاد خداوند و کمرنگ شدن توکل و اعتماد به معبود است.

 

حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه چرا شهید مطهری از بین همه شهدا به عنوان سرمشق، و مربی اساتید و معلمان و الگوی هدایتگران شناخته شد، عنوان کرد: شهید مطهری جامعیت داشت او می‌نالید از آنکه انسان‌ها یک بعدی رشد کنند او معتقد بود انسان‌ زمانی سقوط می‌کند که در یک ارزش به صورت افراطی پیش ‌رود و از مابقی ارزش‌ها باز بماند.

 

وی افزود: ایشان انسان کامل را چنین بیان می‌کند که انسان کامل انسانی است که همه ارزش‌ها هماهنگ باهم در وجود او رشد کرده و به کمال رسیده باشد؛ اگر انسان یک بعدی باشد هرگز به کمال نمی‌رسد.

 

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: ویژگی برجسته شهید مطهری چند بعدی بودن ایشان است، برای مثال، امر سیاست هرگز سبب نشد تا ایشان از معنویت باز بماند و مصداق بارز و  امروزی شهید مطهری، رهبر معظم انقلاب است به طوری که ابعاد شخصیتی ایشان معجزه خدا و بسیار شگفت آور است و موجب شده دوست و دشمن را به تعجب وادارد.

 

حجت‌الاسلام حاج صادقی اظهار داشت: اقتدار امروز سپاه به طرح، برنامه‌ها و موشک‌های ما نیست بلکه اقتدار امروز ما بر مبنای توکل به خداوند است که ایثار و مقاومت را در نهاد انسانهای پاک به منصه ظهور می رساند و این امر است که دشمن را به وحشت انداخته واداشته است./202/813/ب1

ارسال نظرات