۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۲۴۱۰۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

شخصیت شهید مطهری به حوزویان و دانشجویان شناسانده شود

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه شهید مطهری به ریشه و مبنای علوم دست یافته بود، گفت: کمتر شخصی از لحاظ علمی در جامعه همانند شهید مطهری وجود دارد که بر مطالب علمی تسلط کامل داشته باشد.
شهید مطهری

حجت الاسلام احمد شعبانی، مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه کشور در گفت ‏‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه  یکی از مسلمات آموزه های دینی جایگاه خاص علم و ارزش عالم است و در آیات و روایات به این جایگاه خاص اشاره شده است، بیان کرد: بحث رسالت پیامبر اکرم(ص) با علم و جایگاه علم آغاز شده است که خداوند متعال به علم سوگند یاد می کند «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ».

 

وی افزود: در طول تاریخ  بعد از ائمه معصومین(ع) برخی از بزرگان، تمام زندگی خود را در راه کسب علم گذراندند و علمای برجسته ای شدند مانند شیخ مفید و شیخ طوسی یا امروزه شخصیتی مانند امام(ره) و شهید مطهری از نمونه های بارز هستند.

 

وی ادامه داد: کمتر شخصی از لحاظ علمی در جامعه همانند شهید مطهری وجود دارد که بر مطالب علمی تسلط داشته باشد، هر روز ما با دنیای شبهات مواجه هستیم رسانه های مختلف شبکه های مجازی، افرادی که کارشان این است که تولید شبهه می کنند و در جامعه پخش می کنند پاسخ گفتن به این شبهات وقت زیادی از اندیشمندان را به خودشان مشغول می کند.

 

حجت الاسلام شعبانی افزود:‌ چون شهید مطهری به مبنا و ریشه دست یافته بود اگر پانصد سال دیگر یک قدرتی پیدا شود و این شهید بزرگوار را زنده کند ایشان می توانند به شبهات پانصد سال آینده هم پاسخ بدهند.

 

وی با بیان اینکه وظیفه حوزه علمیه این است که شخصیت شهید مطهری را به دانشجویان و حوزویان و اساتید بشناساند، ابراز داشت: یکی از ویژگی های شهید مطهری کار مبنایی بوده، گاهی اوقات ما برای انجام تحقیقات جهت خاصی مد نظرمان است تلاش می کنم تا در آن جهت خاص دانش آن را بدست بیاوریم ولی یک وقت کار، کاری بنیادین است که شهید مطهری به صورت بنیادین کار می کرد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه گفت: شهید مطهری در همه ابواب دینی در فقه مجتهدی صاحب نظر بود و در بحث های اجتماعی، سیاسی، تاریخی، سبک زندگی اسلامی صاحب نظر بودند و همچنین در بحث ایران شناسی و جایگاه ایران در نظر اسلام و جایگاه اسلام در نظر ایران، دو جلد کتابی که ایشان قبل از انقلاب دراین زمینه تالیف کردند حاصل مباحثات ایشان بود که آن زمان از کل کشور استادان دانشگاه از اکثر دانشگاه ها می آمدند و در کلاس ایشان شرکت می کردند و از مباحث علمی ایشان استفاده می کردند.

 

مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در مباحث تاریخی بحث سیره ائمه را که دیگران در این زمینه وارد کار نشدند یا به صوردت جدی کار نمی کردند ایشان در کنار مباحث دیگر  به بحث سیره زندگی ائمه(ع)، سیری در سیره پیامیر اکرم(ص) و سیری در سیره ائمه اطهار پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری در کنار این مباحث با این عظمت علمی که داشتند درباره حقوق بشر، درباره زن و جایگاه زن و بحث حجاب آثاری دارند، تصریح کرد: شهید مطهری مبنایی کار کردند و در همه زمینه ‏هایی که برای یک جامعه دینی و علمی نیاز است صاحب نظر بودند.

 

حجت الاسلام شعبانی گفت: متاسفانه قشر جوان و دانشجویان از شهید مطهری اطلاعات زیادی ندارند و تنها فقط یک روز معلم را به نام ایشان می شناسند و یا از شخصیت بزرگ انقلاب خودمان مثل شهید همت که وقتی نام این بزرگوار را می شنویم یاد ترافیک های خیابان شهید همت می افتیم در حالی که شخصیت ایشان مافوق این مسائل است که در ذهن ما می گنجد./875/ت302/ی

ارسال نظرات