۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۴۰۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آثار شهید مطهری سبب بالندگی و آسیب‌زدایی از اندیشه دینی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مکتوبات شهید مطهری زمینه‌های رشد فرهنگ دینی در کشور را ایجاد کرد، گفت: در واقع آثار و نوشته‌های این اندیشمند بزرگ هم از اندیشه‌های دینی آسیب‌زدایی کرده و هم سبب بالندگی تفکر اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی- نشست با روحانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از روحانیان، با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت، سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم، اظهار کرد: رسالت معلمان تربیت انسان‌های ارزشمند برای جامعه اسلامی است که این تلاش مقدس خود سبب ماندگاری تعلیم و تربیت شده است.

 

وی با بیان اینکه شهید مطهری شخصیتی برخاسته از حوزه علمیه بود که توانست نقش معلمی خود را به خوبی ایفا کند، افزود: امروز هم جامعه اسلامی ما برای مبارزه با اعتقادات غلط و گسترش فرهنگ اسلامی و تعلیم و تربیت دینی به امثال شهید مطهری نیاز مبرمی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش زیادی برای ترویج فرهنگ غربی در ایران اسلامی و نفوذ در بین اقشار گوناگون جامعه به ویژه جوانان و نسل‌های جدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا سبک زندگی اسلامی در ایران به حاشیه برود ازاین‌رو باید فعالیت برای خنثی کردن این اقدامات دشمنان اولویت کاری روحانیان و معلمان کشور باشد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این زمینه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان و علمای دینی پاسخ‌گویی به شبهات دینی و مقابله با اندیشه‌های انحرافی است، تصریح کرد: شهید مطهری در مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی و فکری دشمنان پیش‌قدم بود و معلمان و روحانیان باید درزمینهٔ تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و اصلاح جامعه از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری همه عمر خود را برای تعلیم و تربیت اسلامی و آشنا کردن مردم با فرهنگ غنی این دین الهی صرف کرد، افزود: در شرایطی که دشمنان به دنبال تحریف مبانی فکری و عقیدتی جامعه هستند روحانیان و معلمان در بین جوانان و نسل‌های جدید جامعه نقش روشنگرانه دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری تربیت‌شده مکتب امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: این شهید بزرگوار نقش ممتازی در تحولات فکری، اجتماعی و سیاسی نیم قرن اخیر در کشور داشته است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهید مطهری اذهان جوانان و جامعه را نسبت به فرهنگ دینی روشن می‌کرد، اضافه کرد: آثار و نوشته‌های این اندیشمند بزرگ هم از اندیشه‌های دینی آسیب‌زدایی کرده و هم سبب بالندگی تفکر اسلامی می‌شود.

 

وی ادامه داد: درواقع آثار و اندیشه‌های شهید مطهری هم موانع را از جلوی راه ملت مسلمان برمی‌داشت و هم زمینه‌های رشد فرهنگ دینی را در نسل زمان خود به وجود آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی حوزه تعلیم و تربیت، از معلمان و اساتید نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه خواست تا همواره به دنبال کسب و ارتقای علم و دانش بوده و در مسیر تحصیل، تدریس و تهذیب کوشا باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه تحصیل و تهذیب از عوامل اصلی پیشرفت یک جامعه محسوب می‌شوند، افزود: ازاین‌رو باید فعالیت توأم و هم‌زمان در این دو بخش رویکرد معلمان مدارس و اساتید حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ها باشد./202/9314/ب1

ارسال نظرات