۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۰۶۰

ارسال ۸۰ مقاله و ۲۴۰ اثر هنري به دبیرخانه همایش سبک زندگی شهدا

تاکنون80 مقاله از دانشگاه هاي مختلف كشور و 240 اثر هنري شامل داستان كوتاه، شعر، فيلم كوتاه و عكس به دبيرخانه همايش ملي فرهنگ و سبك زندگي شهدا در تبریز ارسال شده است.
فرهنگ و سبک زندگي شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن شهركي پور، مديركل مطالعات و پژوهش شوراي عالي ايثار و شهادت كشور عصر امروز در جمع متولیان برگزاری همايش ملي فرهنگ و سبك زندگي شهدا در تبریز اظهار داشت: به دنبال راه اندازی دبيرخانه دائمي در بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي هستیم.


وی با بیان این‌که هنرمندان و محققان سراسر کشور از برگزاری این همایش استقبال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آخرین آمارها نشان می دهد که تاکنون80 مقاله از دانشگاه هاي مختلف كشور و 240 اثر هنري شامل داستان كوتاه، شعر، فيلم كوتاه و عكس به اين دبيرخانه ارسال شده و در حال داوري توسط داوران علمي همايش است.


شهرکی پور با بیان این‌که همایش ملي فرهنگ و سبك زندگي شهدا در تبریز حرکتی ماندگار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود، تصریح کرد: این حرکت ارزشمند فرهنگی و هنری قابل تقدير و آغازی برای اجرايي شدن رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در خصوص پياده سازي سبك زندگي اسلامي و ايراني در جامعه است.


مديركل مطالعات و پژوهش شوراي عالي ايثار و شهادت كشور با انتقاد از موازی‌کاری نهادهای مختلف کشور در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: كارهاي پراكنده زيادي در راستاي ترويج فرهنگ شهدا صورت گرفته، اما اين حركت براي نخستين بار با يك رويكرد علمي از اين استان پيگيري شده است.


وی با اشاره به این‌که همگان در قبال ترویج سبک زندگی شهدا مسؤول هستیم، تصریح کرد: با نهادينه شدن فرهنگ شهدا بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد، هر معضل فرهنگی ریشه در بی‌توجهی به آموزه های دینی و فرهنگ ایثار و همچنین سبک زندگی شهدا بوده است.


همچنین قاسم صمديان، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي با ارائه گزارشي از فعاليت هاي دبيرخانه همايش ملي سبك زندگي شهدا در تبریز اظهار داشت: به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رفع موانع و فاصله خانواده هاي امروزي با فرهنگ و سبك زندگي اسلامي هستیم.


وی با اشاره به این‌که آخرین مهلت ارسال آثار به اين همايش تا 15 ارديبهشت سال جاري است، افزود: عموم علاقه‌مندان براي ارسال آثار به اين همايش ملي مي توانند با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و یا جهت كسب اطلاعات بيشتر به وبلاگ farhangeshohada.blog.ir مراجعه كنند.


صمدیان با اشاره به این‌که بزرگترين دغدغه دبیرخانه انتشار مقالات همايش در نشريات تخصصي و معتبر داخلي است، تصریح کرد: همايش ملي فرهنگ و سبك زندگي شهدا اول خرداد سال جاري با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده در دانشگاه تبريز برگزار مي شود./203/935/ب1

ارسال نظرات