۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۴۰۰۷
مدیرکل اوقاف مازندران:

ترویج فرهنگ وقف بهترین راه تقویت مبانی دینی در جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، گفت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع متولیان موقوفات استان، گفت: متولیان موقوفات در خدمت اهل بیت(ع)، دین، اسلام، قرآن و نماز هستند و این افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود.

 

وی با بیان این‌که متولیان امانتدار اموال واقفان خیراندیش هستند و باید در راستای اجرای نیت واقف امینانه عمل کنند، افزود: در نگاه اسلام و قرآن فرد امین وظیفه و مسؤولیت سنگینی دارد که سازمان اوقاف و متولیان موقوفات به نوعی امین واقفان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مسؤولیت متولیان را مسؤولیتی قرآنی، شرعی، دینی و مذهبی دانست و ادامه داد: کوچک‌ ترین تخلف در حوزه موقوفات عواقب بدی در دنیا و آخرت دارد.

 

این مسؤول، اوقاف را متولی اصلی موقوفات دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و متولیان موقوفات باید در حفظ و حراست از موقوفه و اجرای امینانه نیت واقف از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید بر این‌که در اجرای نیت واقف، باید امانتداری شرعی و قانونی انجام شود، اضافه کرد: متولیان موقوفات در هنگام اجرای نیت واقف حتما باید اسمی از واقف ببرند تا مردم آن مرحوم را بشناسند.

 

وی با بیان این‌که تبلیغ و ترویج فرهنگی وقف و معرفی موقوفه در دستور کار متولیان موقوفات در سال جاری باید قرار گیرد، افزود: سالانه از سوی متولیان موقوفات میلیاردها تومان در حوزه‌های مختلف براساس نیت واقفان هزینه می‌شود اما اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد که این مسئله ضعف بزرگی از سوی متولیان موقوفات به‌ شمار می‌رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بهترین راه ترویج فرهنگ وقف و اعتماد مردم نسبت به وقف اموال را در اجرای امینانه نیت واقف و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم از سوی رسانه‌ها دانست و گفت: مازندران‌ها مردمی متدین و ولایی هستند و نگاه آنها نسبت به موقوفات مذهبی، دینی و شرعی است.

 

این مسؤول با بیان این‌که بهترین راه ترویج فرهنگ وقف اطلاع‌رسانی، خوب عمل‌کردن و اجرای امینانه است، ادامه داد: با توجه به اقدامات تبلیغی که تاکنون برای معرفی فرهنگ وقف صورت گرفته اما هنوز همه مردم نسبت به وقف آگاهی مناسبی ندارند که این مسأله نشان‌دهنده این است که باید در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده بر نگاه انقلابی داشتن در اجرای نیت واقف تأکید کرد و افزود: متولیان موقوفات باید نسبت به اجرای نیت واقف نگاه انقلابی داشته باشند و در هنگام روضه‌خوانی باید نام امام راحل، شهدا، رهبری و اهل‌بیت(ع) ذکر شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، سامانه جامع را بهترین عملکرد و سیاست سازمان اوقاف در نظارت از اجرای امینانه نیت واقف دانست و گفت: با بهره‌گیری از سامانه جامع بهترین شفاف‌سازی در اجرای نیت واقف انجام می‌شود.

 

وی با بیان این که وقف جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ، دین و قرآن دارد، گفت: وقف و موقوفات از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به هم نوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند./950/202/ب2

ارسال نظرات