۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۲۴۰۰۴
ریيس كل دادگستري هرمزگان:

سلامت دستگاه قضايي مستلزم اجراي صحيح و دقيق قانون است

ریيس‌كل دادگستري هرمزگان با بیان این‌که سلامت دستگاه قضايي مستلزم اجراي صحيح و دقيق قانون است، گفت: دادگستري استان نسبت به اكثر استان هاي كشور در زمينه جرايم كيفري با كاهش ورودي پرونده به محاكم خود رو برو است.
حجت الاسلام اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدصادق اكبري رییس دادگستری هرمزگان ظهر امروز در نخستين جلسه شوراي برنامه ريزي دادگستري استان، پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف خطیر دادگستری دانست و گفت: قوه قضاییه همواره در صدد بوده تا با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی از بروز هرگونه جرم و جنایت در کشور جلوگیری کند و آمار آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش دهد.

 

وی افزود: قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تکالیف متعدد و مهمی از جمله رسیدگی به شکایات و برگرداندن حقوق دیگران را بر عهده دارد.

 

رییس دادگستری هرمزگان ابراز داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي اين نهاد و بر اساس آمار ارائه شده از سوي معاونت راهبردي قوه قضائيه، دادگستري استان نسبت به اكثر استان هاي كشور در زمينه جرايم كيفري با كاهش ورودي پرونده به محاكم خود رو برو است.

 

وی تصریح کرد: تعداد پرونده هاي وارده به محاکم قضایی در سال گذشته، 42 هزار و 900 پرونده است.

 

حجت الاسلام اکبری گفت: انتظار می رود با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته در دادگستري استان، اين ميزان در سال جاري به 33 هزار پرونده كاهش يابد.

 

وی تاکید کرد: سلامت دستگاه قضايي مستلزم اجراي صحيح و دقيق قانون است.

 

رییس دادگستری هرمزگان، پيشگيري از وقوع جرم، توجه به استحكام و اتقان آراء قضايي و تسريع در جريان دادرسي و جلوگيري از اطاله رسيدگي ها از جمله موارد موثر در سلامت و كارآمدي دستگاه قضايي عنوان کرد.

 

وی بر لزوم تسريع در روند رسيدگي ها و جلوگيري از اطاله دادرسي تاکید کرد و ابراز داشت: حجم پرونده هاي وارده به دستگاه قضايي استان با اقدامات به عمل آمده نسبت به ساليان گذشته كاهش نسبي يافته است.

 

حجت الاسلام اکبری در بخش پایانی سخنان خود، تلاش در دستگاه قضايي و حركت در جهت احقاق حقوق مردم و همچنین اجرا و بسط عدالت را رسالتي خطير و شايسته تقدير دانست./851/202/ب1

ارسال نظرات