۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۲۳۹۹۹
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین مطرح کرد؛

ضرورت تبیین ابعاد اندیشه ای شهید مطهری در جامعه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که تبیین ابعاد اندیشه ای شهید مطهری در جامعه ضروری است، گفت: باید افکار شهید مطهری در کردار و رفتار ما نقش اساسی ایفا کند و دانشگاه ها در بحث فلسفی و جهان بینی به جای متون ترجمه شده از کتاب های شهید مطهری استفاده کنند.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، شهید مطهری را عالم به زمان، رهبرشناس و دشمن شناس معرفی کرد و گفت: شهید مطهری یک عالم آگاه به توطئه‌های دشمنان بود و با تمام خصوصیاتی که داشت حوزه را رها کرد و تشخیص داد که در دانشگاه فعالیت داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: کسانی که از هدف شهید بهشتی اطلاع نداشتند به ایشان خرده می‌گرفتند و ایراداتی را از کتاب داستان و راستان وارد کردند، در حالی که این کتاب داستانی است و برای کسانی نوشته شده که می‌خواهند با ابتدائیات اسلام آشنا شوند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که شهید مطهری در تمام زمینه‌ها به ویژه فلسفه و منطق کتاب نوشته است، ابراز کرد: شهید مطهری در پایه‌های مختلف در دانشگاه تدریس کرده و شاگردان خود را با توطئه‌ها و سود جویی‌های دشمنان آشنا کرد.

 

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند که مردم کتاب های شهید مطهری را مطالعه کنند و آن‌گونه که باید از این کتابها در زندگی‌ شان استفاده کنند، حوزویان هم باید کتاب های این معلم دلسوز را در متون درسی خود قرار دهند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این‌ که تنها یک روز را به شهید مطهری اختصاص ندهیم، اظهار کرد: مسؤولان و حوزویان ما کوتاهی و اندیشه‌های شهید مطهری را تبیین نکرده‌اند و کارهای مطالعاتی که در حوزه انجام می‌شود در شأن شهید مطهری نیست، هر روحانی در بخش مطالعاتی اش باید به کتب شهید مطهری مراجعه کند و این کتاب را به مردم معرفی کند.

 

حجت الاسلام کاظم لو با بیان این‌که شهید مطهری حوزه و دانشگاه را به درستی شناخته بود، بیان کرد: افکار و اندیشه‌های شهید مطهری مورد نیاز امروز جامعه ما است و هنوز هم اساتید و عالمان ما از اندیشه‌های این عالم بزرگوار استفاده می‌کنند.

 

وی در پایان گفت: باید افکار شهید مطهری در کردار و رفتار ما نقش اساسی ایفا کند و دانشگاه ها در بحث فلسفی و جهان بینی به جای متون ترجمه شده از کتاب های شهید مطهری استفاده کنند./838/302/ب2

ارسال نظرات