۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۹۵۶
سردبیر مجله حدیث حوزه تبیین کرد؛

رویکرد مجله حدیث حوزه در انتشار مقالات علمی پژوهشی

سردبیر مجله حدیث حوزه با اشاره به انتشار یازده شماره از این مجله، گفت: مجله حدیث حوزه که به همت مرکز تخصصی علوم حدیث تولید می شود، با چاپ 78 مقاله در قالب 11 شماره مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.
مجله حدیث حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی، رییس انجمن علمی حدیث حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم خاطرنشان کرد: چند سالی است که در تقویم جمهوری اسلامی 19 اردیبهشت ماه را به نام بزرگداشت شیخ کلینی(ره) قرار داده اند؛ بعد از این مناسبت، انجمن علمی حدیث حوزه و انجمن تخصصی علوم حدیث این روز را عملاً نه فقط به صورت علمی ماندگار کنند.

 

رییس انجمن علمی حدیث حوزه علمیه درباره جشنواره شیخ کلینی(ره) اظهار داشت: این مراکز قرار است هر دو سال یک بار جشنواره ای را برگزار کنند که تمامی مقالات، پایان نامه ها و فعالیت های علمی حدیثی را رصد، گردآوری، دسته بندی و سپس به محصول برگزیده جایزه ای را اهدا کنند.

 

وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره تصریح کرد: جشنواره شیخ کلینی(ره) در دو بخش حوزه و دانشگاه های حوزوی برای برادران و خواهران برگزار می شود؛ همچنین بخش دیگر این جشنواره، مخصوص نوقلمان است که تا به حال نتوانسته اند در همایشی شرکت کرده و یا مقاله ای ننوشته اند و این جشنواره بتواند مشوق و راه اندازنده چنین افرادی در عرصه حدیث باشد.

 

در این دیدار، حجت الاسلام مهدی غلامعلی، سردبیر مجله حدیث حوزه نیز در این دیدار گفت: مجله حدیث حوزه به صورت دو فصلنامه است که هدف گذاری ما این بوده که مجله ای برای طلابی که قصد دارند وارد کار پژوهشی شوند، منتشر شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه دارالحدیث یادآور شد: با توجه به این که جمع آوری مقالات علمی در موضوع حدیث، زمان بر بود، از این جهت هدف گذاری دیگری صورت گرفت و آن تلاش برای دریافت رتبه علمی ترویجی و ایجاد زمینه کاری برای ارتقای علوم و معارف حدیث است که از سال 89 این کار شروع شده و صاحب امتیاز این مجله را مرکز تخصصی علوم حدیث برعهده دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 از وزارت ارشاد برای مجله حدیث حوزه مجوز گرفته شد و در سال دی ماه 94 نیز رتبه علمی ترویجی از سوی شورای اعطای مجوزها برای آن اعطا شد که شماره 7 این مجله نیز با عنوان علمی ترویجی ثبت و این مسأله سبب اقبال بیشتر نویسندگان شده است.

 

سردبیر مجله حدیث حوزه اظهار داشت: هیئت تحریریه بخش قابل توجهی از ارزیابی مقالات را به عهده دارد که تاکنون 11 شماره از این مجله چاپ و در این چند شماره نیز 78 مقاله به چاپ رسیده که بیشترین آن به موضوع فقه و حدیث اختصاص داشته است./822/پ202/ی

ارسال نظرات