۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۹۳۳

۳۴۸ نفر در صنعا قربانی تجاوز عربستان به یمن شده‌اند

یک مقام پزشکی در پایتخت یمن اعلام کرده در طول یک سال گذشته و در پی تجاوز عربستان به خاک یمن دست کم 348 نفر در پایتخت کشته و هزار و 550 نفر زخمی شده‌اند.
حملات یمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  با گذشت بیست روز از اعلام آتش‌بس در یمن، عربستان و شبه نظامیان وابسته به این کشور در یمن همچنان آتش‌بس را نقض می‌کنند.

 

شبه نظامیان وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن، پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در استان «نهم» را گلوله باران کرده‌‌اند و جنگنده‌های عربستان بر فراز آسمان این استان پرواز کرده‌اند.

 

تجاوزهای عربستان به برخی مناطق در الغیل و متون در استان جوف ادامه پیدا کرده و این مناطق را هدف آتش توپخانه‌های خود قرار داده‌اند.

 

خبرنگار المسیره در استان تعز (جنوب غرب یمن) نیز گزارش داده که در پی ادامه حملات ائتلاف سعودی به منطقه غراب در بخش غربی تعز یک شهروند یمنی به ضرب گلوله شبه نظامیان وابسته به عربستان کشته شده است.

 

استان شبوه نیز شاهد حملات مستمر شبه نظامیان وابسته به عربستان بوده و از سوی دیگر نیز حملات ائتلاف سعودی در منطقه عسیلان در استان شبوه خانه‌های شهروندان یمنی را هدف قرار داده است.

 

از سوی دیگر خالد منتصر مدیر بخش بهداشت و درمان استان صنعا اعلام کرد شمار قربانیان تجاوز عربستان به یمن در این استان به 348 نفر رسیده است که 53 نفر از آنها کودک و 32 تن دیگر زن هستند.

 

خبرگزاری یمن «سبأ»، گزارش داده که در طول یک سال گذشته از تجاوز عربستان به یمن تنها در استان صنعا هزار و 550 نفر زخمی شده‌اند که 123 تن از آنها کودک و 103 نفر دیگر زن هستند.

 

گزارش‌هایی که در چهار ماه اول سال جاری میلادی (2016) منتشر شده حاکی است که تاکنون دست کم 7 هزار و 500 غیرنظامی یمنی در طول تجاوز عربستان به خاک یمن جان باخته‌اند و دست کم 13 هزار و 846 نفر زخمی شده‌اند./981/ب102/د

ارسال نظرات