۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۲۳۹۱۷
حماسه حضور مردم آذربایجان غربی تکمیل شد؛

مشارکت ۵۰ درصدی مردم سه حوزه انتخابیه آذربایجان غربی در انتخابات دور دوم مجلس

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای مشارکت 50/6 درصدی را در دور دوم انتخابات مجلس دهم رقم زدند.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی امروز در نشست خبری روند برگزاری انتخابات را تشریح و نتایج قطعی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

 

وی کل آرای مأخوذه در سه حوزه انتخابیه  ارومیه، سلماس، میاندوآب- شاهین دژ و تکاب در دور دوم انتخابات مجلس دهم را 606 هزار و 901 رای اعلام و اظهار کرد: مردم با حضور در پای صندوق های رای مشارکت 50/6 درصدی را در دور دوم انتخابات مجلس دهم رقم زدند که این آمار در ارومیه 48/5 درصد، سلماس 52 درصد، تکاب 66 درصد، شاهین دژ 53 و میاندوآب 52 درصد بود.

 

رادفر با اشاره به مشارکت 66 درصدی مردم استان در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه 94، گفت: 79 درصد شرکت کنندگان در دور نخست انتخابات مجلس دهم در آذربایجان غربی در دور دوم انتخابات نیز مشارکت داشتند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود بداخلاقی های انتخاباتی در فضای مجازی انتخابات به صورت آرام و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

 

وی در ادامه به نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از 355 هزار و 951 آرای مأخوذه شهرستان ارومیه، هادی بهادری با 220 هزار و 197 رای و روح الله حضرت پور با 209 هزار و 705 رای راهی بهارستان شدند.

 

رادفر افزود: در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز همایون هاشمی با 61 هزار 549 رای و محبی نیا با 61 هزار و 150 رای به عنوان نماینده مردم راهی مجلس شدند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه سلماس نیز شهروز برزگر با 39 هزار و 809 رای راهی مجلس شد.

 

گفتنی است، انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه ارومیه، سلماس، میاندوآب، شاهین دژ و تکا در 836 شعبه اخذ رای برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات