۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۸۲۴
یکی از علمای بحرین:

فساد نظام و بی بصیرتی مردم از عوامل بحران در جوامع است

امام جمعه منطقه قفول بحرین تاکید کرد که مردم بی بصیرت و نظام های فاسد با مشکلات سازش کرده و درصدد رفع آن بر نمی آیند.
آیت الله غریفی از علمای بحرین

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی امام جمعه منطقه قفول بحرین در خطبه‌های امروز نماز جمعه تاکید کرد که مردم و سازمان‌ها توانایی حل مشکلات کشور را داشته و بحران سیاسی بحرین قابل رفع است.


وی با بیان اینکه عدم اعتراف به وجود بحران سیاسی در کشور مهمترین علت باقی ماندن بحران سیاسی است، افزود: مشکلات کشور دارای علت‌های مختلفی بوده و ممکن است که دیدگاه‌ها در تشخیص علت بحران متفاوت باشد اما به طور قطع این مشکلات قابل رفع است.


آیت الله غریفی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ حکومت‌هایی با شیوه‌های سیاسی به قدرت رسیدند که برخی اعتقاد داشتند حاکمان این حکومت‌ها جانشین خدا در روی زمین بوده و اعتراض به شیوه حکومت‌داری آنان جایز نیست.


امام جمعه مسجد امام صادق (ع) با اشاره به توانایی مردم در حل مشکلات ادامه داد: اگر تمامی مردم و مسؤولان به این نتیجه برسند که بحران فعلی نشات گرفته از عوامل متعددی است و توانایی لازم برای شناخت، ارائه راهکار مناسب و از میان بردن این مشکلات در میان مردم وجود دارد، بحران‌های کشور از میان می‌رود اما متاسفانه این مردم و دستگاه‌های دولتی هستند که اراده و توانایی خود را نادیده انگاشتند.


عضو مجلس علمای اسلامی بحرین اظهار داشت: هیچ نهاد یا مردمی در دنیا وجود ندارد که معتقد باشد وجود بحران در کشور به صلاح همگان است اما نظام‌های فاسد و مردم بی‌بصیرت با مشکلات مبارزه نکرده و با آن سازش می‌کند در حالی که ملت‌های فهیم و بالغ و نیز نهادهای مدیریتی سالم همواره به دنبال راهکاری برای برون رفت از بحران‌ها بوده و بر لزوم نابودی هرچه سریعتر مشکلات تاکید دارند.


آیت الله غریفی با برشمردن علت‌‌های باقی ماندن مشکلات در بحرین تصریح کرد: نپذیرفتن وجود بحران در کشور، اختلاف در تشخیص مشکلات، تفاوت در راهکار حل بحران‌ها، وجود دیوار بی‌اعتمادی میان مردم و مسؤولان، فقدان گفت‌و‌گو در میان مردم از مهمترین دلایل وجود و استمرار بحران در کشورها است. زمانی‌که مردم یا مسؤولان وجود مشکل در بحرین را انکار کرده یا آنکه در تشخیص نوع مشکل به اختلاف نظر برسند، نباید توقع برون رفت از مشکلات را داشته باشیم./981/ب902/د

ارسال نظرات