۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۲۳۸۱۶
آیت الله موسوی جزایری:

فروش محصولات خارجی بیکاری کارگران داخلی را به دنبال خواهد داشت

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که رهبرمعظم انقلاب ترویج تولیدات و محصولات داخلی و بی توجهی و عدم روی آوری به محصولات خارجی را خواستار هستند، گفت: فروش محصولات خارجی بیکاری کارگران داخلی را به دنبال خواهد داشت.
آیت الله موسوی جزایری، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ابراز داشت: امام صادق (ع) ادا کردن حق تقوای الهی را منوط به اطاعت بدون آلوده شدن به معصیت، همیشه ذکر کردن و عدم فراموشی خداوند و شکر و پرهیز از کفران نعمت بیان کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که نعمت زیاد و شکرگذاری اندک و فقیر و غنی به ناشکری و اظهار نارضایتی عادت کرده و این ها مصادیق کفران نعمت است، افزود: رضایت به مقدرات خداوند گام اول ایمان و تقوا است و الطاف الهی بر ما بسیار زیاد است.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که امامان معصوم بهترین عمل در ماه رجب را طلب استغفار و به یاد خدا بودن و در شعبان صلوات بر پیامبراکرم(ص) و خاندانش عنوان کرده اند، گفت: این روزها مصادف با شهادت امام موسی کاظم (ع) است که بار مسؤولیت حفظ مکتب انسان ساز تشیع و نشر آن، دعوت مردم برای گرویدن، مبارزه با بدعت ها و انحرافات ایجاد شده از سوی بنی عباس و بنی امیه که بسیار مهم و خطر آفرین است، بر ایشان سنگینی می کرد.

 

امام جمعه اهواز حفظ شیعیان و جلوگیری از هرگونه اذیت آنها برای انتقال میراث تشیع به نسل های آینده را از دیگر مسؤولیت های خطرآفرین امام موسی کاظم(ع) بیان کرد و تصریح کرد: ایشان خود را فدای شیعان کرده و از خداوند حفظ شیعیان را خواستارند.

 

وی با اشاره به دوران سیاه و تاریک امام موسی کاظم(ع) که مصادف با خلافت هارون الرشید دیکتاتور و ظالم است، تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) مسؤولیت های سنگین و بزرگ را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و در نهایت در زندان به شهادت رسیدند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دین مقدس اسلام و مذهب انسان ساز تشیع شهیدان فراوانی را تقدیم کرده و در زمان کنونی شهیدان مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل بیت جان فشانی می کنند، افزود: شهید مطهری در سفرهای خود به استان خوزستان مباحث اسلام شناسی را دانشکده نفت آبادان مطرح کردند.

 

وی با اشاره به تواضع و فروتنی شهید مطهری خاطرنشان کرد: سخنرانی های زنده و گویایی درباره حجاب از ایشان ایراده شده که در کتاب علمی و پرمحتوای «مسأله حجاب» که حاصل سخنرانی های ایشان در دانشکده نفت آبادان است، گردآوری شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که کتاب «مسأله حجاب»، با تکیه بر ادله و استدلال های فقهی تألیف شده است. ابرازداشت: کتاب های این شهید بزرگوار برای جامعه مفید و ارزشمند است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی ابرازداشت: روز شهادت شهید مطهری را که به روز معلم و عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است به معلمان و ارگان های فعال بسیج و سپاه پاسداران تبریک می گویم.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث « من علمنی حرفا فقد سیرنی عبدا » از امام علی(ع) و این که معلمی شغل انبیا است، اظهارداشت: تعلیم و تعلیم ارزشمند و از برترین عبادت ها در نزد خداوند است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز کار و کارگر و این که بخشی از مسائل کارگری کشوری و برخی دیگر استانی است، خاطرنشان کرد: بهترین سخن درباره کارگران را رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر خود با این قشر بیان کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که شغل کارگر تولیدات مختلف در زمینه های صنعتی، کشاورزی، دامی، باغی و زراعی است، افزود: رهبرمعظم انقلاب ترویج تولیدات و محصولات داخلی و بی توجهی و عدم روی آوری به محصولات خارجی را خواستار هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان این که رهبرمعظم انقلاب در دیدار خود با کارگران از تقید برخی فروشگاه ها در تهران به عرضه تولیدات داخلی اشاره کرده اند، افزود: ان شاء الله خداوند بر عزت این گونه افراد متدین و باغیرت بیفزاید.

 

وی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب از تولیدات داخلی حمایت می کنند و این سخن به معنای آن است که ایشان از تولید ملت مسلمان و شیعه ایران حمایت می کنند.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود گفت: رهبرمعظم انقلاب نسبت به تبیلغ محصولات خارجی در برخی فروشگاه ها که متأسفانه زیرنظر دستگاه های دولتی هستند ابراز ناراحتی می کنند.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که دستگاه های دولتی باید توجه بیشتری به دستورات رهبرمعظم انقلاب داشته و به آنها عمل کنند، افزود: ملت ایران با این گونه دستگاه ها مراعات می کند تا آسایش و آرامش محفوظ بماند.

 

وی در ادامه با بیان این که تبلیغ و فروش محصولات خارجی اشتغال کارگر خارجی و بیکاری کارگر ایرانی را به همراه خواهد داشت، گفت: رهبرمعظم انقلاب فروش کالاهای خارجی و مصرف آنها را ضد ارزش دانستند و با توجه به آیه « و اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم » سخنان ایشان تحکمی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب واردات بی رویه کالاها را عامل ضعف تولیدات داخلی دانستند، اظهارداشت: ایشان کنترل بر ورود کالاهای اساسی و مورد نیاز را خواستار شدند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واردات خودروهای آمریکایی که رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره کردند، ابرازداشت: باید جلوی تجاری که به فکر منافع مادی خود هستند گرفته شود و نباید هزینه بیت المال و نظام اسلامی با خرید کالاهای بی اساس به هدر رود.

 

وی در ادامه با اشاره به مصرف کالاهای آرایشی که رهبرمعظم انقلاب بیان کردند، خاطرنشان کرد: سرطان پوست به دلیل استفاده از لوازم آرایشی در میان زن ها زیاد شده در حالی که پیش از آن این گونه بیماری ها کم بود و نیز با خرید این وسایل پوشالی در دام دشمنان می افتند.

 

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به قاچاق کالا و سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر بالا بردن تعرفه های گمرکی و لزوم برخورد شدید و جدی با چنین سازمان هایی گفت: رهبر معظم انقلاب قاچاق را بلای بزرگی برای کشور دانستند که افزون بر بی سود بودن آن برای دولت، تولید داخلی را از بین می برد.

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تأمین امنیت غذایی از اصول مصوب اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: استان خوزستان به ویژه روستاهای آن مخاطب اصلی تأمین امنیت غذایی است.

 

نماینده ولی فقیه درخوزستان اظهارداشت: آب فراوان، رودخانه های زیاد، تالاب های بزرگ، زمین حاصل خیز، انرژی آفتابی، جوانان مستعد و مترصد کار، داروهای گیاهی و همجواری با دریا از جمله عوامل مؤثر در نقش آفرینی استان خوزستان در تأمین امنیت غذایی هستند.  

 

وی با بیان این که روستاهای استان خوزستان به ندای رهبرمعظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی پاسخ و پیش قدم خواهند شد و همکاری دولت در این زمینه ضروری است، تصریح کرد: با کمک های 20 میلیونی تومانی تولیدات زراعی، باغی، دامی، طیور و لبنیاتی انجام شدنی که طرح ها در جهاد کشاورزی استان مصوب و مطالعه شده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به تولید با کیفیت داروی گیاهی در شهرستان دزفول، ایذه و باغملک تصریح کرد: مسؤولان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی محتاط هستند در حالی که با توکل به خدا انجام شدنی است و عزم و جزم جدی مسؤولان نیاز است./9456/202/ب2

ارسال نظرات