۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۲۳۸۰۷
امام جمعه شهرکرد:

اجرای برجام ۲ کشور را به فتنه می کشاند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که کسی نمی‌تواند با اجرای برجام 2 و مذاکره با کشورهای فتنه‌گر دوباره جامعه را به فتنه بکشاند، گفت: دفاع از آب، خاک و کیان این مملکت جزء وظایف دینی ماست و می‌بالیم که در انجام این کار همه تلاش خود را کرده‌ایم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: فتنه‌گری تنها حقوق فردی را از بین نمی‌برد بلکه حق عمومی است و دین، جامعه، خدا و... را نیز شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به این که کسی نمی‌تواند با اجرای برجام 2 و مذاکره با کشورهای فتنه‌گر دوباره جامعه را به فتنه بکشاند، بیان داشت: فتنه‌گران باید بدانند که به سرنوشت گذشتگان گرفتار خواهند شد و باید آن‌ها را دور کنیم تا جامعه روی آرامش ببیند و بتواند به ارزش‌ها و اهدافش برسد.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: امروز روز ملی خلیج همیشه فارس و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که همیشه از آب، خاک و آنچه مربوط به ملیت این کشور بوده دفاع جانانه داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که خلیج فارس و همه جزایر آن تعلق جدایی ناپذیر به ایران اسلامی و فرهنگ ایرانی دارند، افزود: دفاع از آب، خاک و کیان این مملکت جزء وظایف دینی ماست و می‌بالیم که در انجام این کار همه تلاش خود را کرده‌ایم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر است، ادامه داد: فرهنگ کار در اسلام یک فرهنگ ویژه است، پس بکوشیم تا فرهنگ کار را از قرآن و اسلام استخراج کنیم و در جامعه ساری و جاری کنیم.

 

این مقام مسؤول رواج فرهنگ کار اسلامی را موجب سلامت جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: کارگران نقش ارزشمند و جایگاه ویژه‌ای دارند که مختص به قشر خاصی نیست چرا که همه کارگرند، کارفرما نیز خود نوعی کارگر است و با توجه به این که کارگران درآمد زیادی ندارند باید مسؤولان در جهت بهبود معیشت آن‌ها بکوشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به 12 اردیبهشت‌ماه و روز معلم که همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مطهری است اشاره و اضافه کرد: مطهری یک انسان جامع بود که هم جامع زیست و هم مجموعه‌ای کامل از خود به یادگار گذاشت و هر کس بخواهد از نظر سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و... سالم باشد می‌تواند از کتاب‌هایش استفاده کند.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: معلم جایگاه بلند و ویژه‌ای دارد و بار سنگین تربیت، رسالت، تزکیه و مسؤولیت انبیا بر دوش معلم قرار داده شده است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: 13 اردیبهشت روز جهانی مطبوعات است و رسانه‌های متبوع ابزاری کارساز در فضای مجازی و غیرمجاز هستند که هم باید به جایگاهشان توجه شود و هم خودشان به این نکته واقف باشند.

 

وی ادامه داد: مبادا مطبوعات ما وابسته جناحی و گروهی باشند و یک گروه را بزرگ و دیگری را پایین آورند بلکه باید به‌صورت یک مجموعه فرهنگ‌ساز در خدمت اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که متأسفانه مطبوعات جهت و هدف اصلی را رعایت نمی‌کنند، بیان داشت: برخی از مطبوعات ذوب در مسائل بخشی، سلیقه‌ای و جناحی شده‌اند و نقش خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و این بزرگ ترین خسران است.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: 25 رجب سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و 27 رجب عید سعید مبعث است که ضروری است در مجالسی که در این خصوص شکل می‌گیرد حقایق عظیم پیرامون این دو بزرگوار عنوان شود.

 

وی با بیان این که آمریکا مدام قدرت خود را به رخ جهانیان می‌کشد که همین موضوع سبب ترس برخی‌ها در داخل و خارج از کشور می‌شود، افزود: با این ‌وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با قدرت در مقابل آن‌ها می‌ایستد و دائماً چهره مکار آمریکایی‌ها را رسوا می‌کند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: امروز آمریکا با تمام توانش آمده تا خانه ولایت را ویران کند اما با بصیرت مردم و لطف الهی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد./9457/201/ب2

ارسال نظرات