۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۲۳۷۹۸
امام جمعه ارومیه:

توقیف اموال ایران از سوی آمریکا نشان از دشمنی عمیق این دو کشور دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: چپاول اموال بلوکه شده ایران از سوی آمریکا به بهانه جریان تفنگداران آمریکایی نشان می دهد که آمریکا دشمن دیرینه نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه  ارومیه با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه کارگران گفت: دولت موظف است تا از تولیدات داخلی حمایت کند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم،اظهار داشت:وارد کردن و مصرف کالاهای خارجی در جامعه ی ما باید ضد ارزش محسوب شود.

 

وی با بیان اینکه مصرف کالای خارجی سبب عدم رشد تولید داخلی می شود، تصریح کرد :مسؤولان باید جلوی ورود کالای مشابه داخلی را بگیرند در غیر این صورت بیکاری و تورم در مملکت غوغا می کند.

 

خطیب جمعه ارومیه در بخش دیگری از بیانات خود به فرمایشلت رهبر معظم انقلاب در زمینه ی قاچاق کالا اشاره کرد و گفت:اگر جلوی قاچاق گرفته نشود کارخانه ها از کار افتاده و رشد تولیدات داخلی راکد خواهد ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه مردم ایران  با حضور پرشوردر انتخابات هفتم اسفند حماسه آفرینی کردند،ابراز داشت:بر همگی لازم است در دور دوم انتخابات هم با جدیت شرکت کرده و دشمن را ناامید کنیم.

 

وی با بیان اینکه عده ای با پیش کشیدن بحث قومیت و مذهب قصد توطئه دارند، افزود:الان بحث حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش است و لذا شرکت در دور دوم انتخابات به لحاظ تکمیل وظیفه ی شرعی و ملی ضروری است.

 

توقیف اموال بلوکه شده ی ایران توسط آمریکا نشان از دشمنی عمیق با ایران است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مسأله توقیف اموال ملت ایران از سوی آمریکا را مسأله عجیب و قابل تأملی عنوان کرد و گفت: چپاول اموال بلوکه شده  ایران از سوی آمریکا نشان می دهد که آمریکا دشمن دیرینه ماست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به جنایات آمریکا در جریان حمله به طبس و از بین بردن هواپیمای مسافربری ایران، گفت: اگر بنا به غرامت گیری است، باید آمریکا غرامت این جنایت را بپردازد.

 

وی با بیان اینکه آمریکا در همه جنایات شریک است، تصریح کرد: آمریکا با ما دشمن است و هیچ کس نباید به آنها اعتماد کند.

 

دولت و ملت در تکریم معلمان بکوشند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به سالروز شهادت عالم بزرگ، شهید مرتضی مطهری و روز معلم، گفت: بر ما وظیفه است تا با اندیشه ایشان بیشتر آشنا شویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه جایگاه معلمان را در دین اسلام جایگاهی والا عنوان کرد و افزود: دولت و ملت باید معلمان را تکریم کنند.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت ماه رجب، گفت:در ایام ماه رجب، عبادات ثوابی مضاعف در نزد پروردگار دارند.

 

وی نقل عیب و ایرادات افراد را مذموم دانست و اظهار داشت: از جمله مواردی که اهل خانه باید آن را مراعات کنند، مسأله عیب پوشی است./936/201/ب2

ارسال نظرات