۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۲۳۷۵۳
به مناسبت بزرگداشت هفته معلم؛

آیین گرامیداشت مقام استاد در حوزه علمیه زنجان برگزار شد

آیین گرامیداشت مقام اساتید و معرفی کارکنان برتر حوزه های علمیه زنجان امروز با همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان و با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر برگزار شد.
مقام استاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، امروز در آیین گرامیداشت مقام استاد و معرفی کارکنان برتر حوزه های علمیه استان، با اشاره به وظیفه خطیر اساتید، گفت: این اساتید حوزه های علمیه هستند که دست طلاب را گرفته و وظیفه آنها را راهبری دارند و نباید در سنگلاخ های جامعه امروز آنها را رها کرده و به حال خود وا گذارند.

 

وی در ادامه با اشاره به تأکید فراوان روایات اسلامی بر تعلیم و تعلم اظهار داشت: ما در روایات بسیار دیده ایم که برای علم آموزی یا همان تعلیم و تعلم و تربیت، فواید و آثار و پاداش های فراوانی ذکر شده است؛ که البته در این میان علم آموزی در دین و شریعت الهی جایگاه بس رفیع تری نسبت به دیگر علوم دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به لزوم فراگیری مهارت های لازم در جامعه از سوی اساتید و طلاب حوزه های علمیه، تصریح کرد: همه اساتید باید به اقتضای جامعه امروز تمام مهارت های لازم از جمله رایانه، شبکه های اجتماعی و دیگر موارد را آموخته و صد البته با احتیاط طلاب را نیز در این وادی ها وارد کنند.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه با اشاره به ضرورت گرامیداشت لباس مقدس روحانیت از سوی طلاب جوان، گفت: شما اساتید باید قدر لباس طلبگی خود را دانسته و آن را ضایع نکنید و به طلاب جوان تر نیز قدردانی از آن را بیاموزیم؛ چرا که این لباس، لباس پیامبر (ص) بوده و دارای ارزش و جایگاه رفیعی است؛ حال شاید طلبه جوانی بر اثر جوسازی های جامعه و اذهان مسموم، از لباس دوری کند اما این شما اساتید هستید که باید آن را سم زدایی کنید.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه استان در ادامه با اشاره به ملاک های ارزیابی حوزه های استان، تصریح کرد: در ارزیابی حوزه های علمیه، ملاک هایی برای برتری طراحی شده است که از جمله آنها می‌توان به ارتقای توان علمی و سطح دروس حوزوی اساتید و کادرهای دفتری آن مدرسه، تربیت طلاب حافظ قرآن و داشتن نشریه هفتگی یا ماهانه اشاره کرد که در ارتقاء درجه مدارس علمیه مؤثر است.

 

وی در پایان با اشاره به توجه فراوان طلاب به رفتارها و عملکردهای اساتید خود خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد آموخته های علمی و اخلاقی طلاب از سوی اساتید آنها است؛ پس این استاد است که می تواند آینده حوزه علمیه را با تربیت طلاب متعهد و عالم بیمه کند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از آیت الله محمدی اصل به عنوان استاد برتر حوزه های علمیه استان، حجت الاسلام امینی به عنوان مدیر برتر استانی و حجت الاسلام حسینی به عنوان کادر برتر با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر به عمل آمد./949/202/ب2

ارسال نظرات