۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۲۳۷۵۲
امام جمعه خرم دره مطرح کرد؛

لزوم ترقی پی در پی طلاب در مراحل تقوا و عدم سکون و رضایت به وضعیت موجود

امام جمعه شهرستان خرم دره با اشاره به عدم رضایت به حالت فعلی و موجود در تقوا و معنویت گفت: انسان ها نباید به داشته های تقوائی خود اکتفا کرده و در ارتقاء سطح معرفتی و معنوی خود کوشا باشند.
امام جمعه خرم دره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه شهرستان خرم دره زنجان، امروز در آیین افتتاح و گشایش حوزه علمیه ولی عصر (عج) این شهر، با اشاره به تعلیمات زیر بنایی قرآن کریم، گفت: معلم اول تمام مخلوقات عالم خداوند متعال است که تعلیمات فراوانی را در قرآن کریم برای انسان ها و در راستای کمال مادی و معنوی آنها ارائه داده است.

 

وی در ادامه با اشاره به عدم رضایت به حالت فعلی و موجود در تقوا و معنویت، افزود: انسان ها نباید به داشته های تقوائی خود اکتفا کرده و در ارتقای سطح معرفتی و معنوی خود کوشا باشند، همانطور که خداوند متعال بارها در قرآن کریم تذکیه و تهذیب نفس را بر تعلیم مقدم داشته و این امر مهم باید از رفتار اساتید حوزه های علمیه به طلاب منتقل شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به روایتی از امام صاد (ع) که علم آموزان را به سه دسته تقسیم کرده است، اظهار داشت: علم آموزان به سه دسته تقسیم می شوند که گروهی آن را برای تفاخر، گروهی آن را برای جدل و گروهی نیز آن را برای تفقه در دین می آموزند که گروه سوم بر اساس روایتی از امام صادق (ع) برترین آنها هستند.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت و تأثیر بسزای تزکیه نفس در طول زندگی انسان، خاطرنشان کرد: وقتی در آیات قرآن کریم کمی دقت کرده و روایات مفسّر آنها را مرور می کنیم، می بینیم که حتی به فرعون نیز از طریق حضرت موسی(ع) تزکیه نفس توصیه و سفارش شده است.

 

امام جمعه خرم دره در ادامه اظهار داشت: پس این همه سفارش و توصیه حتی به فرعون که یک فرمانروای ظالم بود، نشانگر این است که تزکیه نفس بر همه کس ارائه شده و بر هیچ کس پوشیده و مخفی نبوده است.

 

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تربیت طلاب متقی و انقلابی در حوزه علمیه تازه تأسیس حضرت ولی عصر(عج)، گفت: امیدواریم بتوانیم طلابی را در این مدرسه علمیه تربیت کرده و آموزش دهیم که تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده و به گفته ایشان انقلابی باشند؛ هر چند برخی ها امروز انقلابی گری را تندروی می دانند.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه، تمام حاضران و به ویژه ائمه جمعه حاضر در مراسم از مکان ها و محیط های مختلف حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بازدید کرده و امام جمعه زنجان نیز از شهردار خرم دره خواست همچنان که که تاکنون در ساخت این حوزه علمیه سهیم بوده از این پس نیز در اتمام آن مسؤولان را یاری کند./949/202/ب2

ارسال نظرات