۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۲۳۷۵۰
با شرکت بیش از ۲ هزار متقاضی؛

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برگزار شد

آزمون کتبی ورودی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی برای سال تحصیلی جدید، با شرکت بیش از 2 هزار متقاضی خواهر و برادر در مرکز و شهرستان‌های هشت‌گانه این استان برگزار شد.
آزمون ورودی حوزه های علمیه خراسان شمالی آزمون ورود به حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح امروز دهم اردیبهشت‌ماه، آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان به صورت هم‌زمان با هم با شرکت افزون بر 9 هزار نفر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار شد.

 

این آزمون در استان خراسان شمالی با شرکت بیش از 2 هزار متقاضی خواهر و برادر در 16 حوزه امتحانی شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار شد که در بجنورد، مرکز این استان محل برگزاری آزمون برادران، حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) بود.

 

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار کرد: آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان امروز هم‌زمان با بجنورد در شهرستان‌های فاروج، شیروان، اسفراین، راز و جرگلان، گرمه، مانه و سملقان و جاجرم در محل مدارس علمیه هر شهرستان برگزار شد.

 

وی با اشاره به رقابت افزون بر 2 هزار و 100 متقاضی برای ورود به 15 مدرسه علمیه استان خراسان شمالی در سال تحصیلی آتی، خاطرنشان کرد: از این تعداد متقاضی ۸۰۰ نفر خواهر و هزار و ۳۰۰ نفر نیز برادر هستند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد متقاضی، برای سال تحصیلی آتی در مجموع 500 طلبه جدیدالورود بعد از گذراندن مؤفقیت‌آمیز مراحل آزمون کتبی، مصاحبه و آزمون شفاهی، گزینش و دوره تثبیتی در دو بخش دوره‌های بلندمدت حوزه و نيز سفيران هدايت (دوره پنج‌ساله) وارد 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه از مجموع 500 طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان در سال تحصیلی آینده 270 نفر طلبه برادر و 230 نفر نیز طلبه خواهر خواهند بود، خاطرنشان کرد: اکنون در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان خراسان شمالی پایان اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود، گفت: پس از آن از بیستم خرداد تا سوم تیرماه مهلت مصاحبه و آزمون شفاهی پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: پس از مصاحبه و آزمون شفاهی و گزینش، نتایج نهایی ورود به حوزه‌های علمیه استان برای برادران بیستم تیرماه و برای خواهران نیز دهم مردادماه امسال اعلام شده و کلاس‌ها هم از بیستم مهرماه در 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: البته افراد دارای مدارک کاردانی تا دکترا که متقاضی ورود به مدارس علمیه باشند در آزمون کتبی شرکت نمی‌کنند و تنها با انجام مصاحبه و گزینش در حوزه‌های علمیه استان پذیرش می‌شوند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه گفت: در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 مدرسه علمیه این استان در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

 

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 به صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات