۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۷۴۷
امام جمعه زنجان:

توطئه جدید دشمنان جدایی حوزه های علمیه از انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با اشاره به توطئه های جدید دشمنان در دوری حوزه های علمیه از سیاست و انقلاب اسلامی، گفت: یکی از آموزه های جدیدی که امروز در حوزه ها راه انداخته اند این است که طلاب باید فقط به دین و ایمان مردم برسند و نه چیز دیگر؛ و این یعنی دور کردن حوزه ها از انقلاب اسلامی به صورت مرموزانه.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان خرم دره زنجان با اشاره به آغازین روزهای شکل گیری این مرکز حوزوی گفت: سال اولی که بزرگان این شهر برای ساخت حوزه علمیه خرم دره نزد من آمده و پیشنهاد چنین امری را دادند، چون من خوش بین نبودم یک نه محترمانه به آنها گفتم.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش بزرگان شهرستان خرم دره برای ساخت حوزه علمیه، اظهار داشت: اما با تمام مخالفتی که بنده کردم بزرگان و علمای این شهر پای کار ایستادند و بنده را برای ساخت این مرکز حوزوی مجاب کردند و امروز نیز ثمره این تلاش را به وضوح مشاهده می کنیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تأمین بودجه و ساخت این حوزه علمیه، افزود: همه مقدمات و مؤخرات حوزه علیمه ولی عصر (عج) با همت مردم متدین و مسؤولان خیراندیش شهرستان خرم دره تهیه و تأمین شده که البته مرکز مدیریت استان نیز کمک بسیار اندکی به این مجموعه داشته است اما تمام کارهای آن به عهده مردم و مسؤولان خوب این شهر بوده و امروز می بینیم که یک ساختمان آبرومند برای آن ساخته شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز این حوزه علمیه بیش از 50 طلبه پرورش داده است که با توجه به ارزیابی های درسی ما از مدارس علمیه استان، این حوزه جزو حوزه های ممتاز محسوب می شود که نشانگر کار و مدیریت جهادی در آن است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به رسالت سنگین روحانیت در جامعه کنونی، تصریح کرد: امروز ما در جامعه رسالت سنگینی بر عهده داریم؛ چرا که در شرایط دشوار و سختی واقع شده و وقتی به مطالبات رهبری از حوزه های علمیه که 10 سال پیش منتشر شده است، مراجعه می کنیم می بینیم که با وضعیت ایده آل آن فاصله داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره توطئه های جدید دشمنان در دوری حوزه های علمیه از سیاست و انقلاب اسلامی گفت: یکی از آموزه های جدیدی که امروز در حوزه ها راه انداخته اند این است که طلاب باید فقط به دین و ایمان و نماز و روزه مردم برسند نه چیز دیگر و این یعنی تلاش آنها به صورت زیرکانه و مرموزانه برای دوری حوزه های علمیه از سیاست و انقلاب اسلامی.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با اشاره به برخی سرمایه گذاری ها در این امر، اظهار داشت: به قدری امروز سرمایه گذاری و فعالیت برای دوری و گسست حوزه های علمیه از انقلاب اسلامی فراوان شده است که اگر بدانید قطعا متعجب خواهید شد؛ حوزه ای که از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی پیشاپیش حرکت های مردمی حضور داشته و بسیاری از مردم نیز همه ایثارگری های دوران انقلاب را فقط و فقط به خاطر سخنان و فتاوای آنها انجام دادند./949/202/ب2

ارسال نظرات