۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۷۳۹
حجت الاسلام حسینی:

قرآن کانال گفت و گوی مسلمانان جهان است

دبیر ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به تهیه بسته رسانه ای مناسب با نیاز و تشخیص مخاطب در رسانه گفت: در جلساتی با اصحاب رسانه استمداد انعکاس خبری و ایجاد جذابیت و جلوه های بصری را خواسته ایم.
حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات بین المللی قرآن کریم صبح امروز با حضور حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، حسن ربیعی، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات ، محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه رادیویی قرآن و جمعی از اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان شبکه های رادیویی و تلویزیونی و تهیه کنندگان سیما در سالن کنفرانس معاونت سیما برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی در ابتدای این نشست با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن فرصت مناسبی برای ترویج مباحث قرآنی است، خاطرنشان کرد: سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن 22 تا 28 اردیبهشت ماه با حضور قاریانی از 80 کشور اسلامی و مسلمانان کشورهای غیر اسلامی در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار با مشارکت سازمان بهزیستی و پیگیری سازمان اوقاف رشته حفظ کل قرآن برای نابینایان در مسابقات راه اندازی شده است، گفت: نابینایان از 25 کشور جهان در این رویداد بزرگ قرآنی شرکت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در حاشیه این مسابقات تصریح کرد: فراخوان جشنواره قصه های قرآنی و جشنواره پژوهش های قرآنی نیز همزمان با ایام برگزاری مسابقات اعلام خواهد شد و پیش همایشی در این زمینه برگزار می شود.

 

دبیر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب فعالیت های ترویجی قرآن اظهار داشت: رهبری در تعبیری می فرماید اگر بخواهیم مردم به دامنه انس با قرآن برسند باید افرادی تربیت شوند تا به قله برسند و تجلیل از قهرمانان قرآنی را در دستور کار قرار دهیم، بر اساس این تعبیر ما در برنامه های قرآنی با ایجاد رقابت های سالم و پرنشاط زمینه ای فراهم خواهیم کرد که قاریان قرآن هر چه بیشتر با قرآن مأنوس شوند و این بهانه ای برای توجه جامعه به قرآن شود.

 

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن نماد بارز اهتمام مسئولان به ترویج قرآن در جامعه می باشد، تاکید کرد: متاسفانه آنچه که باید و شاید به مسابقات توجه نمی شود و ما از این ظرفیت بزرگ آنطور که شایسته است استفاده نمی بریم این در حالی است که طی 32 دوره برگزاری مسابقات تجربه زیادی اندوخته ایم و اگر این موضوع به نحو احسن منعکس شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: طبعا بسته رسانه ای چه در صدا و سیما و چه در فضای مجازی باید با برنامه ریزی برای مسابقات و منطبق با نیاز و تشخیص و برنامه ریزی بر رسانه ایجاد شود.

 

دبیر ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه رسانه ها در این زمینه باید به طور خودکار ورود پیدا کنند و منتظر برنامه های دبیرخانه نباشند، گفت: در جلساتی که با اصحاب رسانه داشته ایم استمداد انعکاس خبری و رسانه ای این مسابقات را خواستار شده ایم به طوری که بیشتر از دوره های گذشته، هیجان و جذابیت و جلوه های بصری برای بهره گیری مخاطب از این مسابقات ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه در دو دوره اخیر با همکاری رسانه ها و کارشناسان این حوزه یک اتفاق خوبی رقم خورده است، افزود: با توجه به اینکه برنامه های رقیب قرآنی روز به روز به فعالیت ها و هیجانشان افزوده می شود، لزوم پرداختن به این رویداد بزرگ قرآنی در کشور احساس می شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه قرائت قرآن یک هنر است که در سیره اهل بیت و پیامبر نمود جدی داشته است، گفت: قرآن کتاب حیات بخش بشری و دستورالعمل زندگی انسان است به طوری که سعادت انسان در گروی فهم قرآن می باشد و این مقدمه ای است برای انس با قرآن در حالی که اگر کسی روخوانی قران را بلند نباشد نمی تواند در آن تدبر کند.

 

دبیر ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه در ارتباط با ترویج قرآن باید به ارتقای سطح و محتوا و کیفیت جلوه های بصری توجه ویژه ای صورت گیرد، گفت: ما می توانیم برنامه های قرآنی را به بهترین نحو احسن اجرا کنیم چرا که بسیار مهم است که مسابقات کشوری جذابیت بصری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه با وجود میهمانان خارجی باید در بحث جذابیت ها بسیار کار کنیم، خاطرنشان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در ستاد عالی مسابقات با مسئولیت آقای محمدزاده چند ماهی است که کار خود را شروع کرده اند و امیدواریم با مطالعه خود و تبیین نظام جامعی در این زمینه شاهد ارتقای سطوح کیفی این مسئله باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: متناسب با شعار مسابقات و موضوع روزها از اصحاب رسانه خواسته ایم که کلیپی در این زمینه تولید و در انتقال مفاهیم این رویداد قرآنی اثرگذار باشند و امیدواریم متفاوت تر از سال های قبل در حوزه جذابیت های بصری مسابقات را برگزار کنیم.

 

دبیر ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم با توجه به اینکه این مسابقات برای در دسترس بودن مردم در مصلی تهران برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه برای گفت و گو با مسلمانان جهان کانالی جز قرآن وجود ندارد مسلمانان با حضور در ایران و آگاهی از تبلیغات سوء دشمنان می توانند بسیاری از دسیسه های دشمنان در این زمینه را خنثی کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان ایرانی در مسابقات برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات قرآن هستند، گفت: این افراد پس از اردوی انتخابی که برای مسابقات برگزار می شود، انتخاب شده اند.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با توجه به سطح بندی در مسابقات و رسیدن به ملاک هایی امسال این ملاک ها به حد نصاب تبدیل شد به طوری که اگر شرکت کنندگان حد نصاب امتیاز را کسب کنند به سطح ممتاز خواهند رسید و اگر ممتاز شوند به اردوی انتخابی دعوت خواهند شد، در این اردو شرکت کنندگان متناسب به مسابقات مالزی، کویت و ایران مشخص خواند شد.

 

دبیرستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به معرفی نمایندگان ایرانی مسابقات تصریح کرد: در رشته قرائت آقای ولی زاده از آذربایجان غربی و در رشته حفظ کل قرآن کریم آقای مجتبی فردخانی نماینده ایران خواهند بود./1325/د102/ی

 

منبع: ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

ارسال نظرات