۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۲۳۶۲۳
ریيس بنياد ايرانشناسي در قشم:

خليج فارس خواهان همدلی است/ اقدامات غیر اصولی همسایگان جنوبی نتیجه مطلوبی در پی ندارد

ریيس بنياد ايرانشناسي با اشاره به اینکه خلیج فارس همیشه خواهان همدلی است گفت: اقدامات غیر اصولی همسایگان جنوبی کشور ایران اسلامی نتیجه مطلوبی درپی ندارد.
آیت الله سیدمحمد خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آيت الله سيدمحمد خامنه اي رئيس بنياد ايرانشناسي ظهر امروز پنج شنبه در همايش بين المللي «خليج فارس، ظرفيت ها و چالش هاي پيش روي» در محل پارك زيست فناوري خليج فارس جزيره قشم، با تاکید بر اینکه وضع حقوقي خليج فارس در چارچوب مقررات بين المللي جهان است گفت: با خلیج فارس  بايد بر اساس يك خليج بسته و متعلق به ايران با آن برخورد شود.

 

وی افزود: به دلیل نقش مهم خلیج فارس در خدمت رساني به ملت ايران و جهان در دوران پيش و پس از اسلام، زماني كه از این خليج سخن به میان می آید در حقيقت از پاره تن، حق مسلم و بخشي از كشورمان سخن می گوییم.

 

ریيس بنياد ايران شناسي با تاکید بر دفاع از بيش از پيش خلیج فارس به عنوان حق مسلم خود تصریح کرد: انجام اقدامات صحیح در این زمینه اين زمینه سبب می شود تا كسي اجازه استفاده از نام غيرواقعي براي اين آبراه را به خود ندهد.

 

آيت الله خامنه اي، با تاکید بر اینکه خليج فارس يك قطعه آب و خاك ايران نيست گفت: خلیج همیشه فارس با ريشه ايران درهم آميخته و هميشه منشا بركت و رحمت بوده است.

 

وی همچنین بر استفاده و بهره مندی از ظرفيت هاي بي نظير و گسترده خلیج فارس به نحو مطلوب تاکیدکرد.

 

ریيس بنياد ايران شناسي با اشاره به اینکه خليج فارس همیشه خواهان همدلي است، بیان داشت: اين خليج به دنبال ايجاد اختلاف و درگيري در بين كشورهاي منطقه نيست اما برخي حاكمان ناآگاه منطقه تلاش بيهوده اي براي تغيير نام آن آغاز كرده اند.

 

آیت الله خامنه ای در ادامه، تامين امنيت خليج فارس را از خواسته اصلي ايرانيان عنوان کرد و تامين امنيت اين منطقه را نخستین هدف نيروهاي نظامي ایران اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه كشور ایران هيچگاه به سمت جنگ نرفته و نخواهد رفت تصریح کرد: بدون ترديد ايجاد ناامني در اين منطقه راهبردي مي تواند به كل جهان آسيب بزند و آتش آن دامنگير همگان مي شود.

 

ریيس بنياد ايرانشناسي با اشاره به تلاش و جدیت نيروي دريايي سپاه در امنيت منطقه و خليج فارس ابرازداشت: جمهوري اسلامي ايران هرگز در امور داخلي ملت ها دخالت نمي كند.

 

آیت الله خامنه ای، ضمن تبيين مشكلات برخي كشورهاي همسايه ايران در منطقه خليج فارس، حل مسائل و مشكلات از طريق گفت و گو را سخن اصلي همايش امروز خليج فارس، ظرفيت ها و چالش هاي پيش روي، دانست و تاکیدکرد: بايد روشن شود كه با اقدام هاي غير اصولي نمي توان به نتايج مطلوب و پايدار دست يافت.

 

ریيس بنياد ايرانشناسي در بخش پایانی سخنان خود، كشورهاي استكباري كه شجره خليفه داعش را ايجاد كرده و به جان مسلمانان انداخته اند را از دشمنان واقعي ملت ها معرفی کرد و ابرازداشت: كشورهاي خارجي باید دشمن واقعي خود را بشناسند زیرا در صورت تحقق این مهم مي توانند مشكلات خود را حل كنند.

 

گفتنی است همايش بين المللي «خليج فارس، ظرفيت ها و چالش هاي پيش روي» به منظور گرامیداشت روز ملي خليج فارس و تبيين نقش و جايگاه آن از بعد ژئوپليتيك، تاريخي، حقوقي و حاكميت بيش از 2500 ساله ايران بر اين آب راه بين المللي، با حضور آيت الله سيدمحمد خامنه اي و برخي مقام هاي علمي ايران و چند كشور خارجي در قشم در حال برگزاري است./851/201/ب3

ارسال نظرات