۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۵۷۱
به همت مدرسه علمیه بیت الزهرا مشهد؛

همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی برگزار می شود

واحد پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد، همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی را با هدف ترویج فرهنگ مهدوی برگزار می کند.
عکس فراخوان مقاله خانواده مهدوی

خانم فاطمه پهلوان، معاون پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: واحد پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد، همایش و فراخوان مقاله خانواده مهدوی را با هدف ترویج فرهنگ مهدوی برگزار می کند.

 

وی به رسالت طلاب در تبیین سیره ائمه اطهار(ع) اشاره و ابراز کرد: با توجه به این که نقش طلاب در تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی حائز اهمیت است، در این راستا مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد فراخوان مقاله خانواده مهدوی را برگزار می کند.   

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد به موضوعات این فراخوان اشاره کرد و گفت: «خانواده تثبیت کرامت انسانی و بستر ساز تمدن و فرهنگ مهدوی»، «شاخصه های سلامت و بهداشت روان خانواده در فرهنگ مهدوی»، «ریشه یابی عوامل تحکیم بنیان خانواده در تمدن مهدوی»، «همسرداری و آموزه های اخلاقی همسران در خانواده مهدوی»، «تحولات دینی خانواده در پیشبرد اهداف تمدن و فرهنگ مهدوی در قرن اخیر»، از جمله موضوعات این فراخوان هستند.

 

نقش زنان در حکومت امام زمان(عج)
پهلوان به نقش بانوان در گسترش فرهنگ مهدوی اشاره کرد و افزود: «رسالت بانوان در گسترش فرهنگ مهدوی»، «نقش زنان در دوران غیبت»، «نقش زنان در حکومت امام زمان(عج)، «خانواده مهدوی در فضای مجازی»، «احیای سبک زندگی و فرهنگ مهدوی»، «سبک زندگی مهدوی و شاخصه های آن»، «شاخصه های ازدواج موفق و با دوام با تکیه بر تمدن و فرهنگ مهدوی»، «سبک زندگی مهدوی از نگاه مقام معظم رهبری» از دیگر موضوعات این فراخوان هستند.

 

وی به نقش تربیتی خانواده مهدوی اشاره کرد و گفت: «نوع نگاه تمدن مهدوی به جایگاه فرزندان در خانواده»، «چگونگی فرآیند آماده سازی فرزندان منتظر»، «راه کارهای تربیتی خانواده مهدوی»، «راه کارهای ایجاد انگیزه در جوانان به سمت زندگی مهدوی»، «زمینه ساز بودن خانواده در فرهنگ انتظار» از دیگر موضوعات این فراخوان هستند.  

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد به شرایط ارسال مقالات اشاره و اظهار کرد: مقالات ارائه شده باید در محدوده محورهای ارائه شده باشد و کلیه مقالات باید به صورت فایل word ، بین 15 تا 30 صفحه با فونت Bnazanin  و شماره قلم 14 ارسال شود.

 

بیستم اردیبهشت ماه؛ آخرین مهلت ارسال مقالات
استاد اخلاق مدرسه علمیه بیت الزهرا مشهد با بیان این که در همایش خانواده مهدوی از برگزیدگان تجلیل می شود، ابراز کرد: همایش خانواده مهدوی، 5 خرداد ماه با حضور خانم سیدزاده، روان شناس علوم تربیتی و استاد حوزه و دانشگاه برگزار می شود. این همایش از برگزاری 10 جلسه ارتباط با همسران برگزار می شود.


وی با خاطرنشان کردن این که بیستم اردیبهشت ماه، آخرین مهلت ارسال مقالات است، گفت: پژوهشگران، مقالات خود را به آدرس «beytoalzahra@gmail.com» ارسال کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 32258547 تماس بگیرند./302/1309/ب1

ارسال نظرات