۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۲۳۵۴۸
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

ثبت وقف با نیت غدیر باید در جامعه افزایش یابد

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه غدیر یک فرهنگ و گفتمان است، گفت: باید ثبت وقف با نیت عید غدیر در جامعه اسلامی ایران افزایش یپیدا کند.
حجت الاسلام سالاری مکی- نشست وقف غدیر حجت الاسلام آسوده- نشست وقف غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی و دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان، شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن یاوران وقف مشارکتی غدیر که با حضور مسؤولان و خیران در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر در جامعه اسلامی، اظهار کرد: باید معرفت و شناخت نسبت به غدیر در جامعه افزایش یابد چرا که لازمه محبت در مورد غدیر و ولایت، معرفت نسبت به این اصل مهم است.

 

وی با بیان اینکه بایستی در این زمینه اقدامات فرهنگی و برنامه‌های معرفت‌افزایی صورت گیرد، افزود: در این راستا اقشار مختلف مردم و مسؤولان و مجریان امور فرهنگی و مذهبی وظیفه و رسالت ویژه‌ای دارند.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه لازم است تشریح، تبیین و معرفی زوایای واقعه غدیر و اهمیت موضوع ولایت مورد توجه دستگاه‌ها و مسؤولان فرهنگی مرتبط باشد، گفت: برنامه‌ریزی مناسب و فعالیت اصولی در این راستا منجر به عمیق‌تر شدن مفهوم غدیر و موضوع ولایت در جامعه اسلامی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در رابطه با گسترش فرهنگ غدیر و معرفت نسبت به نعمت ولایت باید هر کس به هر نحو و مقدار که توان دارد مشارکت و فعالیت کند چرا که این مهم نیاز امروز جامعه اسلامی است.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ثبت وقف با نیت غدیر یکی از اقدامات مناسب در راستای گسترش این فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اکنون شمار موقوفات مرتبط با غدیر و برنامه‌های آن در استان چندان چشمگیر نیست ازاین‌رو ضروری است توجه به این بخش در بین خیران و واقفان و اقشار مختلف مردم افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه همه مردم با هر میزان توان مالی می‌توانند در زمینهٔ ثبت وقف با نیت غدیر وارد عرصه عمل شوند، اضافه کرد: وقف مشارکتی فرصتی به وجود آورده تا همه افراد در این سنت حسنه فعال شده و در ثواب و اجر معنوی آن سهیم شوند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: مردم می‌توانند در وقف مشارکتی که به نام امام علی (ع) و جشن غدیر در استان ایجاد شده مشارکت کرده و به سهم خود گامی در راستای معرفت‌افزایی نسبت به غدیر بردارند.

 

دبیر ستاد نکوداشت عید غدیر استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه وقف مشارکتی غدیر در استان هم‌زمان با عید غدیر پارسال با مشارکت شماری از مردم و مسؤولان خراسان شمالی آغاز شد، افزود: این وقف همچنان ادامه داشته و روزبه‌روز نیز بر شمار واقفان آن افزوده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد نیز در این نشست با اشاره به ثبت وقف مشارکتی غدیر در مرکز استان، اظهار کرد: به فضل الهی با جمع‌آوری مبالغ این وقف مشارکتی، یک باب مغازه تجاری یا یک واحد منزل مسکونی خریداری شده و عواید و اجارات این موقوفه، در برگزاری جشن عید غدیر در استان هزینه می‌شود.

 

وی با اشاره به فعال بودن انجمن یاوران وقف غدیر در استان، افزود: این انجمن در مرکز استان و شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برای افزایش شمار موقوفات مرتبط با موضوع غدیر فعالیت می‌کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات