۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۲۳۴۶۴
با شرکت هفت هزار بسیجی؛

رزمایش بیت‌المقدس در خراسان شمالی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: رزمایش بزرگ بیت‌المقدس در روزهای نهم و دهم اردیبهشت‌ماه با شرکت هفت هزار بسیجی زبده در سرتاسر استان برگزار می‌شود.
سردار سیدحسن مرتضوی- فرمانده سپاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش بیت‌المقدس در استان خبر داد و افزود: این رزمایش بزرگ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری، نهم و دهم اردیبهشت‌ماه با شرکت هفت هزار بسیجی زبده استان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: رزمایش بیت‌المقدس با توجه به راهبرد جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر مأموریت‌های ابلاغی، با حضور 25 گردان از زبده‌ترین نیروهای گردان‌های بیت‌المقدس و یک گردان کوثر برگزار خواهد شد.

 

مرتضوی گفت: در این رزمایش نیروهای بسیجی شرکت‌کننده با هدف ارتقای آمادگی خود به منظور مقابله با تهدیدات و بحران‌های احتمالی، تاکتیک‌های دفاع از کوی و برزن را تمرین می‌کنند.

 

وی ادامه داد: رزمایش الی بیت‌المقدس در سه حوزه تهدیدات دفاعی، سرزمینی و امنیتی و نیز عملیات امداد و نجات تعریف شده و تاکتیک‌های مختلف اجرایی در رزمایش متناسب با سه حوزه مشخص شده‌اند.

 

مرتضوی با اشاره به اینکه رزمایش بیت‌المقدس به صورت هم‌زمان در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رزمایش بیت‌المقدس در بجنورد، مرکز خراسان شمالی در منطقه عمومی علی‌آباد اجرا می‌شود.

 

وی اظهار کرد: در این رزمایش دوروزه بسیجیان شرکت‌کننده مطابق رزم‌نامه پیش‌بینی‌شده، تاکتیک‌های ضد هلی برن، کمین و ضد کمین، عملیات تأخیری، کنترل معابر وصولی، ‌کنترل ناآرامی‌ها و عملیات امداد و نجات را در مقابله با اقدامات دشمن فرضی تمرین خواهند کرد.

 

مرتضوی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با گردان‌های مزبور، گردان‌های امنیتی نیز عملیات مقابله با ناآرامی‌ها را تمرین خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نوع تاکتیک‌های انتخاب شده در این رزمایش با تهدیدهای سرزمینی مناطقی که رزمایش در آنجا برگزار می‌شود متناسب است، تصریح کرد: انسجام‌بخشی بیشتر به بنیه رزم بسیج، شکل‌گیری و انسجام گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر، ارزیابی آموزش‌های ارائه شده در طول سال مطابق با تهدیدهای سرزمینی و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین بسیجیان ازجمله اهداف برگزاری این رزمایش بزرگ به شمار می‌روند.

 

مرتضوی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری رزمایش بیت‌المقدس در استان خراسان شمالی زمینه‌سازی برای توسعه گردان‌های بیت‌المقدس در استان در سال جاری است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال در خراسان شمالی 12 گردان بیت‌المقدس پایه‌ریزی می‌شود.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی تصریح کرد: در جریان برگزاری رزمایش دوروزه بیت‌المقدس در استان به منظور ایجاد ارتباط منطقی بین گردان‌های بیت‌المقدس با گردان‌های امام حسین (ع) و استفاده از ظرفیت و تجربه آن‌ها، گروه‌های نظارتی از گردان‌های امام حسین (ع) به مناطق گوناگون برگزاری رزمایش در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی اعزام خواهند شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات