۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۲۳۴۲۷

کتاب فقه سیاسی امام علی در عراق منتشر شد

به همت بخش تحقیقات آستان مقدس حضرت عباس(ع)، نخستين شماره از مجموعه «کنوز الآل» با عنوان «فقه سیاسی امام علی(ع)» منتشر شد.
کتاب فقه سیاسی امام علی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به‌تازگی مرکز تحقیقات «العمید» وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع)، نخستین جلد از مجموعه «کنوز الآل» را منتشر کرد.


 
این مجموعه کتاب‌های دینی ویژه سیره اهل بیت (ع) نوشته می‌شود و اکنون نخستین حلقه از این مجموعه به اندیشه امام علی(ع) و استقراء اندیشه‌ها و احکام این امام معصوم در زمینه سیاست اختصاص یافته و با عنوان «الفقه السیاسی عند الامام علی(علیه السلام)» به قلم «ناصر الحلو» پژوهشگر عراقی نگاشته شده است.


 
کاظم المصلاوی، رییس بخش پایان‌نامه‌های دانشگاهی مرکز تحقیقات «العمید» وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع)، درباره این کتاب گفت: این مجموعه گنجینه‌ای ارزشمند است که بشریت همچنان می‌تواند از آن بهره ببرد و مروایدهای درخشانی از آن بیرون بیاورد؛ چراکه اهل بیت(ع) وارثان قرآن و حاملان علوم قرآنی هستند.


 
وی افزود: این کتاب در واقع یک پایان‌نامه ارزشمند درباره شخصیت امیرالمؤمنین (ع) و سرآغاز یک مجموعه پژوهشی ارزشمند است که نخستین جلد آن با عنوان «فقه سیاسی امام علی(ع)» منتشر شده و به‌زودی شاهد شماره‌های دیگر این مجموعه جدید و ارزنده درباره سیره اهل بیت(ع) خواهیم بود./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات