۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۲۳۳۱۰

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

بررسی معيارهاي سبك زندگي اسلامي در برنامه «خانه مهر»، پاسخ به سؤالات قرآني در برنامه « پرسمان قرآني» و تبيين انديشه هاي فقهي وحقوقي شهيدمطهري در برنامه «فقه پويا» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی معيارهاي سبك زندگي اسلامي در برنامه «خانه مهر»، پاسخ به سؤالات قرآني در برنامه «پرسمان قرآني» و تبيين انديشه هاي فقهي و حقوقي شهيد مطهري در برنامه «فقه پويا» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

 

خانواده سالم و آرام چه ويژگي هايي دارد؟

اگر مايليد بر اساس معيارهاي سبك زندگي اسلامي ، ويژگي‌هاي يك خانواده سالم و آرام را بشناسيد، با برنامه «خانه مهر» راديو معارف همراه شويد.

 

برنامه «خانه مهر» با الهام از آيات الهي و روايات پيامبر و اهل بيت عليهم السلام نكات مهمي را پيرامون فلسفه تشكيل خانواده و ويژگي هاي يك خانواده سالم و آرام به مخاطبان ارائه مي كند.

 

خانم حاجي احمدي مشاور و كارشناس مباحث خانواده در برنامه «خانه مهر» پنجشنبه 9 ارديبهشت ضمن پاسخ به پرسش هاي مخاطبان از نقش آفريني زن و مرد در تحقق آرامش و سلامت خانواده سخن مي گويد.

 

«خانه مهر» به همت گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به تهيه كنندگي اعظم ايراني و اجراي محبوبه شيرعلي روزهاي سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9  تا 10 زنده و مستقيم به روي آنتن مي رود.

 

پاسخ به سؤالات قرآني در راديو معارف

راديو معارف در برنامه « پرسمان قرآني » به پرسش هاي قرآني معارف جويان پاسخ مي دهد.

 

 حجت الاسلام و المسلمين حميد ملكي كارشناس تفسير و علوم قرآني كريم در برنامه « پرسمان قرآني » بر اساس آيات ابتدايي سوره حجرات پيرامون نحوه تعامل مؤمنين با پيامبر اسلام (ص) به اين پرسش كه آيا مي توان اين آيات را به نحوه برخورد با بزرگان و علما در عصر حاضر تعميم داد ، پاسخ مي دهد.

 

موضوع تناسب شأن نزول آيات قرآن با سن پيامبر(ص) ، مضمون آيات 29 و 30 سوره احقاف ؛ دستور قرآن در مورد رعايت حجاب توسط پيروان ساير اديان در جامعه اسلامي و اينكه آيا عبارت مومنان برادران ديني هستند در قرآن آمده و به چه معناست؟ مباحثي است كه در برنامه « پرسمان قرآني » 11 ارديبهشت مطرح مي شود.

 

برنامه «پرسمان قرآني » به همت گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف به تهيه كنندگي سيداحمد محمودي و اجراي كارشناسي مرتضي بهرامي خشنودي شنبه ها ساعت 18 از صداي فضيلت پخش مي شود.

 

تبيين انديشه هاي فقهي وحقوقي شهيدمطهري

برنامه «فقه پويا» در آستانه سالرروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري به تبيين انديشه هاي فقهي و حقوقي آن عالم عامل و متفكر مجاهد مي پردازد.

 

برنامه «فقه پويا» با حضور حجج الاسلام وحدتي و فرج ا... هدايت نيا از مجاهدت هاي علمي و انديشه اي فقهي و حقوقي استاد مطهري سخن مي گويد.

 

«فقه پويا» با تلاش گروه فقه و انديشه راديو معارف به تهيه‌كنندگي حميد عليخاني و گويندگي سيدمرتضي موسوي‌نژاد پنجشنبه‌ ها ساعت 14:45 از صداي فضيلت پخش مي شود.

 

علاقه‌مندان براي دريافت فايل صوتي برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصي برنامه «فقه پويا» در پايگاه اطلاع‌رساني راديو معارف مراجعه كنند./998/604/ب2

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات