۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۲۳۲۸۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

وقف بر اساس نیازهای جامعه مصداق اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ایجاد وقف های جدید منطبق با نیازهای روز جامعه مصداق اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
حجت‌‌الاسلام ناصر جوانبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در همایش جایزه بنیاد البرز با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار داشت: ایجاد وقف های جدید منطبق با نیازهای روز جامعه مصداق اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

 وی وقف را بازوی کمک دولت نام برد و گفت: حوزه های علمیه، ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، مسکن و ازدواج جوانان، تبلیغ و ترویج قرآن، کمک به نخبگان، دانش آموزان، پژوهشگران، محیط زیست، ورزش و بیماران صعب العلاج  از جمله نیازهای جامعه امروز است که ضروری است در ثبت وقف های جدید مورد توجه قرار گیرد.

 حجت الاسلام جوانبخت گفت: خوشبختانه در سال های گذشته ضمن تلاش برای ایجاد وقف های جدید، اقدامات مؤثری برای جهت دهی به موقوفات براساس نیازهای جامعه انجام شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: از اول انقلاب تا سال 88 سالانه 200 موقوفه در کشور به ثبت می رسید که خوشبختانه در سایه سیاست هاس اخیر سازمان اوقاف و تبلیغ و ترویج آثار وقف در جامعه این آمار وقف های جدید در سال به دو هزار و 700 مورد رسیده است.

 وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی نیز 5 هزار و 800 موقوفه و بیش از 34  هزار رقبه وجود دارد که نشان دهنده حس نوع دوستی و خیرخواهی مردم این استان است.

 حجت الاسلام جوانبخت در پایان با اشاره به برگزاری همایش جایزه بنیاد البرز گفت: این همایش اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش مرحوم حسینعلی البرز است و مصداق این جمله مقام معظم رهبری است که فرمودند:« تاریخ ما وامدار واقفان خیراندیشی است که جهان را به دور از جهل و نادانی می خواستند»

 در ادامه همایش که به جایزه نوبل ایرانی شهرت دارد، از 100 دانش آموز نخبه آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.

 گفتنی است، همایش جایزه بنیاد البرز با حضور رییس سازمان اوقاف،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان در ارومیه برگزار شد./936/202/ب

ارسال نظرات