۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۲۳۲۲۷
رییس شورای عمومی تبلیغات استان خوزستان:

مدیریت و فرهنگ سازی صحیح زمینه ساز اقتصاد فعال و مقاوم است

رییس شورای عمومی تبلیغات استان خوزستان مدیریت و فرهنگ سازی درست و منطقی برای جوانان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و گفت: مدیریت و فرهنگ سازی صحیح، زمینه ساز اقتصاد فعال و مقاوم است.
حجت الاسلام لطف الله سپهر

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس شورای عمومی تبلیغات استان خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک ماه رجب و ابراز امیدواری از این که سال 1395 مملو از خیر و برکت در مسائل امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فضایی برای ملت ایران باشد، افزود: سخنان آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه درباره تأمین امنیت غذایی بسیار مهم و قابل تأمل است.

 

رییس شورای عمومی تبلیغات استان خوزستان استان خوزستان با اشاره به این که روستائیان و عشایر بیشتر از 40 درصد جمعیت تشکیل دهنده استان خوزستان هستند، خاطرنشان کرد: عشایر و روستائیان دارای پتانسیل های متعدد اقتصادی و اجتماعی هستند.

 

حجت الاسلام سپهر بافت جغرافیایی استان خوزستان را متنوع بیان کرد و ابراز داشت: افزون بر دشت و صحرای گسترده برای دامپروری و کشاورزی، وجود کوه های مستعد، بهره مندی پوشش گیاهی مناسب برای دامپروری، پرورش آبزیان، شیلات، صیفی جات و باغات از جمله عوامل و پتانسیل های تأمین امنیت غذایی کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

 

این مقام مسؤول مدیریت و فرهنگ سازی صحیح برای جوانان عشایر و روستایی خوزستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و گفت: قرار گرفتن مدیریت و فرهنگ سازی صحیح در کنار یکدیگر اقتصاد فعال و سهل الوصولی خواهد داشت.

 

وی با بیان این که در برخی از شهرهای استان خوزستان زمین های حاصلخیز به صورت اجاره ای در اختیار غیر استانی ها قرار داده شده و  محصولات این زمین ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود، اظهار داشت: جوان های مستعد استان به دلیل نداشتن پشتوانه مالی و مدیریت در مناطق روستایی و عشایر بلاتکلیف و بیکار هستند.

 

حجت الاسلام سپهر استان خوزستان را از حیث نیروی انسانی، جغرافیایی، آب و هوا و فرهنگ اقتصادی به ویژه در حوزه های مختلف کشاورزی دارای پتانسیل بالایی دانست و تصریح کرد: پیاده سازی فرهنگ درست و در نظر گرفتن اقتصاد به عنوان پشتوانه تأمین نیاز جوانان از سوی مدیران استانی، عاملی در مثمر ثمر قرار گرفتن سخنان آیت الله موسوی جزایری خواهد بود.

 

رییس شورای عمومی تبلیغات استان خوزستان گفت: سخنان آیت الله موسوی جزایری درباره اهتمام به جوانان و روستاها در تأمین امنیت غذایی منطقی و درست بود و این عزیزان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود می توانند نقش فعال و محوری در تأمین امنیت و اقتصاد غذایی سالم و مطبوع برای کشور و همسایگان ایفا کنند./9456/302/ب2

ارسال نظرات