۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۱۹۰
همزمان با سالروز واقعه طبس؛

همایش «استکبارستیزی» در کویر طبس برگزار شد

در سی‌وششمین سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مراسم بزرگداشت این واقعه‌ تاریخی در محل آن واقعه برگزار شد.
طبس

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، صدها نفر از مردم طبس و شهرهای مختلف استان‌های خراسان جنوبی و یزد از ساعات اولیه صبح امروز با اتوبوس، مینی‌بوس و سایر وسایل‌نقلیه با طی کردن صدها کیلومتر، خود را به محل واقعه طبس رسانده بودند تا در همایش بزرگ استکبارستیزی شرکت کنند.

در محل واقعه تاریخی طبس و شکست مفتضحانه آمریکا، مسجدی به نام «مسجد شکر» احداث شده که این همایش نیز هر ساله در این محل برگزار می‌شود.

در ابتدای این مراسم و پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، موسیقی «سرود جمهوری اسلامی ایران» و «مرگ بر آمریکا» به ‌وسیله گروه موزیک ناحیه مقاومت بسیج طبس اجرا شد.

در این همایش، امامان جمعه طبس، سرایان و دیهوک، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مدیران کل استان‌های خراسان جنوبی و یزد، نماینده منتخب مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، برخی از خانواده‌های شهدا، جمعی از مسئولان شهرستان طبس و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری همایش بزرگ استکبارستیزی در صحرای طبس، تعدادی از آثار به‌‌جا مانده و لاشه‌های هواپیماها و بالگردهای منهدم شده آمریکایی‌ها در طوفان طبس و همچنین ماکت‌های مربوطه به نمایش گذاشته شده بود.

همچنین ماکت شبیه‌سازی شده هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا با عنوان آر.کیو 170 که آذر ماه 1391 پس از ورود به کشورمان در منطقه صحرای طبس به زمین نشانده شد نیز به نمایش درآمد.

برپایی نمایشگاه عکس، اجرای سرود توسط گروه سرود حوزه هنری خراسان جنوبی، پخش کلیپ‌هایی حاوی سخنان مقام معظم رهبری درباره واقعه طبس و رونمایی از اسناد هویتی شهید محمد منتظرقائم و تمبر یادمان واقعه طبس نیز از جمله برنامه‌های مراسم گرامیداشت سالروز واقعه طبس بود.

در بخش‌های مختلفی از این مراسم، صدها نفر از شرکت‌کنندگان یک‌پارچه شعار مرگ بر آمریکا سر داده و اعلام کردند که هرگز توطئه‌های شیطان بزرگ آمریکا را فراموش نمی‌کنند و به آمریکا یادآوری کردند که بداند خداوند هم‌چون واقعه طبس در همه صحنه‌ها پشتیبان اسلام و مسلمانان است.

در پایان همایش بزرگ استکبارستیزی، صدها نفر از مردمی که از شهرهای مختلف خود را برای بزرگداشت این واقعه به صحرای طبس رسانده بودند، دوشادوش یکدیگر نماز جماعت ظهر و عصر را اقامه کردند./922/101/ب3

ارسال نظرات