۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۳۱۷۹
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد؛

افزایش چشمگیر استقبال مردمی از مراسم اعتکاف امسال

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از مراسم اعتکاف امسال، گفت: با توجه به استقبال پرشور مردم متدین زنجان با افزایش فضا برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف روبرو بودیم.
ولی الله مصائبی

حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد معتکفان استان زنجان نسبت به سال های گذشته اظهار داشت: ۶۰۷۰ نفر امسال با حضور در مساجد مختلف استان، معتکف شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در مساجد استان نسبت به سال های گذشته تصریح کرد: با توجه به استقبال پرشور مردم متدین زنجان با افزایش فضا برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف روبرو بودیم که نتایج مطلوبی به دنبال داشت.

 

این مقام مسؤول در ادامه  با ارائه آمار و ارقام از مساجد و معتکفان در طول ایام البیض امسال گفت: ۱۸ مسجد در شهرستان زنجان، ۱۴ مسجد در شهرستان ابهر، ۱۱ مسجد در خدابنده، ۵ مسجد در شهرستان ماهنشان، ۴ مسجد در شهرستان خرمدره، ۳مسجد در شهرستان طارم، ۲مسجد در ایجرود و 2 مسجد درسلطانیه و در مجموع ۵۹ مسجد اعم از شهری و روستایی میزبان معتکفین در استان زنجان بودند.

 

حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به میزان دقیق افزایش معتکفان در سال جاری افزود: تعداد مساجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در مقایسه با سال گذشته ۵ مسجد و تعداد معتکفان ۱۱۹۵نفر افزایش داشته است.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف در استان زنجان و سراسر کشور، خاطر نشان کرد: این مراسم معنوی در استان زنجان امسال با رویکرد جدید و مصوبه ستاد شؤون فرهنگی مذهبی و با محوریت روحانیان برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در مساجد استان در طول ایام اعتکاف اظهار داشت: برنامه های متنوعی در مراسم اعتکاف امسال برگزار شد که می توان از جمله آنها به برگزاری مراسم، بیان فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، جلسات قرآن و ادعیه، اعمال مخصوص اعتکاف و حلقه های معرفتی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام مصائبی در پایان اعتکاف را بهترین فرصت برای رسیدن به کمال و سعادت عنوان کرد و گفت: اعتکاف فرصتی برای پرورش روح و جسم انسان است؛ چراکه انسان، نیازمند پرورش هر دو بعد وجودی خود بوده و مراسم اعتکاف بهترین فرصت برای رسیدن به سعادت و کمال است./302/949/ب1

ارسال نظرات