۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۳۱۲۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

رسالت اصلی حوزهای علمیه پاسداری از هویت دین و دفاع از تشیع است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین نقش روحانیان در دفاع از فرهنگ تشیع پرداخت و گفت: رسالت اساسی حوزهای علمیه و مسؤولان آن تربیت طلاب و روحانیان برای پاسداری از هویت اصلی دین اسلام و دفاع از مکتب شیعه است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دوشنبه شب در مراسم برزگداشت آیت الله مصطفی اعتمادی که  با حضور علما و نمانیدگان بیوت مراجع، روحانیان و شاگردان وی در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد، به تبیین نقش عالمان دین در زمان غیبت کبری پرداخت و گفت: در بسیاری از روایات ائمه اطهار(ع) به اهمیت علم­آموزی، تعلیم و تدریس و همچنین نقش علمای در دوران غیبت حضرت ولیعصر(عج) اشاره شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: در روایتی از امام جواد(ع) آمده است که دوران غیبت زمان یتیمی شیعیان است، در این زمان جریانی با تفکر و شیوه­های پلید به مبارزه با شیعیان می پردازند و هیچ رحمی به جان، اموال نوامیس و فرهنگ شیعان ندارند، این جریان نواصب هستند که قصد نابودی تشیع در جهان را دارند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: در روایتی از امام هادی(ع) آمده است اگر علمای در دوران غیبت مردم به دین خدا دعوت نمی­کردند و آنها ارزشها و مفاهیم اسلامی را در جامعه تبیین نکرده بودند و  دفاع از حجت خدا را نداشتند، جریان نواصب، مذهب شیعیان در دنیا از بین میبرد.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان این که عالمان دینی در دوران غیبت كبری نقش اساسی برای حفظ تشیع را  ایفا کرده‌اند، گفت: عالمان اسلامی در طول تاریخ از  فرهنگ و مکتب تشیع دفاع کرده­اند و اگر آنها نبودند جوانان شیعه بر اثر تهاجم­های فرهنگی استکبار جهانی نمی­توانستند دین و فرهنگ خویش را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: امروز جریان نواصب با عناوینی همچون طالبان، القاعده و داعش با قساوت، تمام شیعیان را قتل عام می­کنند و این همان جریان خطرناکی  است که ائمه اطهار(ع) نسبت به آن هشدار داده بودند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دین اسلام، قرآن کریم و رسول اکرم(ص) در غربت به سر می­برند؛ گفت: در این زمان بزرگترین غربت پیامبر اکرم(ص) این است که بر پرچم سیاه داعش شعار رسول گرامی اسلام نقش بسته است و گروه های تکفیری با این شعار بزرگترین جنایات بشری را  در دنیا انجام میدهند.

 

وی در ادامه سخنانش به تبیین نقش روحانیان در دفاع از فرهنگ تشیع پرداخت و گفت: رسالت اصلی  حوزهای علمیه و مسؤولان آن تربیت طلاب و روحانیان برای پاسداری از هویت اصلی دین اسلام و دفاع از مکتب شیعه است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که نظام اسلامی به حوزه­های علمیه  قدرتمند نیاز دارد، اظهار داشت: زمانی حوزه­های علمیه­ قدرتمند می­شوند که از سرمایه­های علمی بالایی برخوردار باشند، بنابراین طلاب و روحانیان باید اهتمام ویژه­ای به تحصیل علوم دینی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در بخش دیگر از سخنانش به بیان سیره علمی و اخلاقی  آیت الله اعتمادی پرداخت و گفت: این استاد برجسته حوزه علمیه با پژوهش، تألیف، تدریس و تربیت شاگردان از هویت اصلی اسلام دفاع کرده و سیره وی الگوی مناسبی برای روحانیان و طلاب است./998/پ202/ج1

ارسال نظرات