۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۴۲۳۱۰۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت:

مجلسي دهم می تواند با همبستگي ملي دولت را در جهت تحقق اهداف توسعه ياري کند

ریيس شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان گفت: مردم خواهان تغيير در قوه مقننه بودند تا ضمن پيگيري مطالبات مردم، پاسدار ارزش ها بوده و در راس امور باشد.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا عارف، رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان عصر امروز در همايش اصلاح طلبان تبريز با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری دولت و مجلس در شرایط کنونی کشور اظهار داشت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات هفتم اسفند حاوی پیام های مهمی بوده است.


وی با بیان این‌که برخي نمايندگان مجلس نهم ما را در رسيدن به اهداف برجام ياري نمي رساندند، به همين جهت مردم در هفتم اسفند براي گفتمان تغيير راي دادند، گفت: پيروزي ليست اميد در هفتم اسفند سال گذشته نشانگر خواست تغيير از سوی مردم بوده است.


نماينده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس دهم دستاورد هفتم اسفند را نتيجه وحدت اصلاح طلبان اعلام كرد و افزود: اميدواريم همان روند هفتم اسفند را در مرحله دوم نيز با حضور باشكوه و آگاهانه مردم ايران در دهم ارديبهشت شاهد باشيم.


عارف با بیان این‌که مردم خواهان تغيير در قوه مقننه بودند تا ضمن پيگيري مطالبات مردم پاسداشت ارزش ها بوده و در راس امور باشد، اجرايي شدن برجام را در پيشبرد اهداف اقتصادي و توسعه كشور ضروري دانست و گفت: اجرايي شدن برجام نيازمند مجلس قوي است.


رئيس شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان با اشاره به آسيب هاي اجتماعي از قبيل اعتياد، طلاق و بيكاري كه بخش اعظمي از جامعه را گرفتار كرده است، خاطرنشان كرد: مجلسي مي خواهيم كه با فساد مقابله كرده و بتواند برنامه هايي براي پيشرفت و توسعه جامعه ارائه دهد.


وي بيكاري جوانان و به خصوص قشر تحصيل كرده را يكي از بزرگترين مشكلات خانواده ها اعلام كرد و گفت: گفتمان اصلاحات با شعار اميد، آرامش و رونق اقتصادي برنامه اش را آغاز كرد و باور داريم كه مردم به اين برنامه راي دادند. مجلسي مي خواهيم كه با همبستگي ملي بتواند دولت را در جهت تحقق اهداف توسعه ياري دهد.


همچنین سعيد پورشريفي، رئيس شوراي هماهنگي اصلاح طلبان آذربايجان شرقي در سخنانی وظيفه ذاتي نمايندگان مجلس را نظارت دانست و اظهار داشت: ليستي كه شوراي اصلاح طلبان بسته است مي خواهد در جهت نهادينه كردن دموكراسي و اجراي وظايف واقعي نمايندگان فعال باشد.


وی خاطرنشان كرد: مشكلي كه در مجالس هفتم، هشتم و نهم وجود داشت اين بود كه نمايندگان وظايف خود را يا نخواستند و يا نتوانستند انجام دهند كه عمده مشكل كشور نيز ناشي از اين امر است. انتظار داریم مردم با راي شان به ليست اميد فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس را قوي و كامل كنند./935/پ203/ج1

ارسال نظرات