۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۳۰۷۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌ غربی:

نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه برپا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه سراسری کتاب شهریور ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برپا می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب در استان خبر داد و گفت: نمایشگاه سراسری کتاب در آذربایجان‌غربی و به میزبانی ارومیه در محل دائمی نمایشگاه‌های اداره کل ارشاد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

 

وی  اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسأله کتاب و کتابخوانی و لزوم ترویج آن در جامعه از ابتدای امسال برای تمامی کتاب‌های تالیف شده مراسم رونمایی و نقد برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: برنامه هفته بازار کتاب که سال پیش در ارومیه اجرا می‌شد امسال نیز همچنان با برگزاری مستمر در پی افزایش عطش مطالعه و علاقه‌مندی افراد به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس، افزود: به همین منظور امسال بیش از ١٠ نمایشگاه در حوزه دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار داشت: هم اینک یکی از ملزومات جامعه نگاشته شدن کتاب‌های تاریخ انقلاب اسلامی در استان، تدوین تاریخ استان در انقلاب و دوران دفاع مقدس و نقش و اهمیت استان در دفاع مقدس بوده و لازم است نویسندگان اهتمام بیشتری بر این موضوعات داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان‌ و بزرگداشت مفاخر آذربایجان‌ غربی در همایش‌ها و مراسم‌های بزرگداشت‌های مختلف بیان کرد: در سال ٩٥ شاخه استانی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در استان آذربایجان‌ غربی نیز تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.

 

وی در ادامه به تشریح دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات محلی هم‌زمان با روز خبرنگار، جشنواره تئاتر استانی و برگزاری مراسم‌های ویژه هفته فرهنگ قرآنی از جمله سایر برنامه‌های برگزاری این اداره در استان است./302/936/ب1

ارسال نظرات