۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۲۳۰۵۳
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

برخی به‌جای اتهام «غیرت دینی نداشتن» به دلسوزان به‌دنبال حل مشکلات باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با انتقاد از مسؤولانی که دلسوزان جامعه را متهم به نداشتن غیرت دینی می‌کنند، گفت: مسؤولان به جای بازی با کلمات، به دنبال رفع مشکلات متعدد در حوزه فرهنگ و اقتصاد باشند.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تبریک ماه مبارک رجب و ایام‌البیض اظهار داشت: جامعیت اسلام به گونه‌ای است که به همه شئون فرد و اجتماع توجه دارد و انسان کامل از دیدگاه اسلام باید دارای ویژگی‌های متعددی هم از جهت فردی و هم از جهت اجتماعی باشد.

وی افزود: هرچه کار و مسئولیت انسان سنگین‌تر باشد ارتباط با خدا باید قوی‌تر بوده و اسلام با تشریح عبادت اعتکاف نوعی کناره‌گیری و زمینه‌سازی برای خودسازی و زمینه سازی برای تقرب به درگاه الهی را فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اسلام با انزوا و کناره‌گیری فرد از اجتماع مخالف است، بیان کرد: با توجه به تهاجم گسترده دشمن در مسائل فرهنگی و تلاش برای از بین‌بردن و کمرنگ‌کردن روح بندگی در جوانان، این شور و هیجان در مراسم اعتکاف یکی از نعمت‌های الهی است که باید در این زمینه قدردان بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرارسیدن 15 رجب؛ روز وفات حضرت زینب کبری (س) تصریح کرد: شخصیت این بانوی بزرگ از جهات مختلف کم‌نظیر و بی‌نظیر است و ایثار و فداکاری و عشق به ولایت در وی موج می‌زند؛ ایشان انسان آزاده‌ای است که با بیان خطابه‌های آتشین بعد از واقعه کربلا عرصه را بر حرامیان تنگ کرد و آن‌ها را برای همیشه رسوای تاریخ قرار داد.

حضرت زینب؛ عابده آل علی(ع)

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه نام زینب توسط پیامبر خدا(ص) و از سوی جبرئیل نامگذاری شده بود، گفت: رسول خدا در مورد حضرت زینب(س) فرموده بود که زینب برای من مانند خدیجه کبری است و احترام زینب حفظ شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در زمان حیات سختی‌های فراوانی را متحمل شد و از این رو وی به ام‌المصائب معروف شد، افزود: این بانو اهل تهجد و شب زنده‌داری بود که به همین دلیل به "عابده آل علی(ع)" نامیده شد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن روز 5 اردیبهشت و سالروز سرنگونی و شکست حمله آمریکا در سال 59 به طبس، گفت: این اتفاق امداد غیبی و نصرت الهی بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه سرنگونی دشمن در صحرای طبس برای همه درس بود، ادامه داد: این اقدام با هدف آزادی جاسوسان به گروگان گرفته و با اعزام  32 تفنگدار خبره با 8 بالگرد مخصوص و 6 هواپیمای پهن‌پیکر به صحرای طبس همراه بود که با امداد غیبی خداوند به شکست انجامید.

دشمن دائما در حال برنامه‌ریزی و طرح نقشه علیه انقلاب است

وی با بیان اینکه در طول 37 سال بعد از انقلاب، از این دست اتفاقات وجود داشته است، تصریح کرد: دشمن دائما در حال برنامه‌ریزی و طرح نقشه بوده و از تداوم این کار خسته هم نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمن از دشمنی خسته‌ نمی‌شود، گفت: صیاد منتظر غفلت صید است و در کمترین زمان غفلت، صید را اسیر می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تغییر باورها در بین مردم و به‌ویژه جوانان انقلابی و متدین، یادآور شد: باورها که تغییر کند غفلت پدید می‌آید و در زمان غفلت صید قطعی می‌شود و باید در این زمینه مراقبت لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دشمن سعی دارد که جمهوری اسلامی را ساقط کند و اگر نتواند تلاش می‌کند که جمهوری اسلامی را بی‌خاصیت کند به‌گونه‌ای که در بین ملت‌ها عنصر مطلوبی نباشد.

ماموریت برخی از مطبوعات برای تضعیف مقاومت مردم در برابر استکبار

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه عده‌ای در داخل گویا وظیفه‌ای غیر از این ندارند که اینگونه وانمود کنند که آمریکا برطرف‌کننده تمامی مشکلات است، تاکید کرد: در مطبوعاتی که بدون نظارت هیئت نظارت و تریبون‌های مختلف قلم‌فرسایی و سخنرانی می‌کنند تلاش می‌شود با شماره‌گذاری‌های متعدد برای برجام، مردم را وادار کنند که در مقابل فشار استکبار کوتاه آمده و تن به حقارت و ذلت دهند.

خطیب جمعه کرج با اشاره اینکه ملت ایران در مقابل تهدیدات و فشارها کوتاه نیامده و در مقابل این اقدامات تا آخرین توان مقاومت می‌کند یادآور شد: خامی و نفهمی کشورهای استکباری این است که نفهمیده‌اند که هرچه به ملت ایران فشار وارد کنند نتیجه‌ای عکس داده و وحدت و استحکام داخلی کشور ‌در مقابل دشمن بیشتر شده و در مقام عمل کاری می‌کنند که چیزی جز پشیمانی برای آن‌ها و وابستگان و مزدوران داخلی‌شان نداشته باشد.

شیطان، شیطان است و شیطنت آن تمام نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه شیطان، شیطان است و شیطنت آن تمام نمی‌شود، گفت: در چند ماه گذشته از برجام دستورات تحریم‌های جدیدی علیه ایران داده شده و باید پرسید آیا این اقدامات دوستانه است؟

امام‌جمعه کرج  با بیان اینکه عده‌ای در داخل تلاش می‌کنند که جاهلانه یا عامدانه آمریکا را دوست جلوه داده و از اقداماتش حمایت کنند،گفت: اگر اقدامات خصمانه آمریکا را ببینیم که چگونه با منافع ملت بازی می‌کند و سعی در از بین بردن داشته‌های ما که با از دست دادن جوانان انقلابی به‌دست آمده، دارد، باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

امام جمعه کرج با اشاره به طرح برخی سخنان از جانب برخی مسئولان مبنی بر "غیرت دینی" اظهار داشت: اگر گرفتاری‌های ایجاد و برنامه‌ریزی شده دشمن را ببینیم و سخن نگوییم دارای تعصب ملی هستیم؟!

وی با بیان اینکه لازم است که به جای بازی با کلمات مشکلات متعدد در حوزه فرهنگ و اقتصاد رفع شود، خاطرنشان کرد: در این مذاکرات با همه تاییدات رهبری مبنی بر حفظ خطوط قرمز، با بیان و اعتراف برخی از اعضای تیم مذاکره کننده از برخی خطوط قرمز عبور شد و حضرت آقا تعبیر به خسارت محض کرده و حتی بر خسران در برجام تاکید کردند.

انتقاد از مسئولانی که دلسوزان جامعه را متهم به نداشتن غیرت دینی می‌کنند

امام‌جمعه کرج با انتقاد از مسئولانی که دلسوزان جامعه را متهم به نداشتن غیرت دینی می‌کنند، تاکید کرد: این چه سخنانی است که از جانب برخی مسئولان در مجامع رسمی و تریبون‌های عمومی مطرح می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در مقابل تعهداتی که انجام داده‌ایم مطالبی روی کاغد در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: باید از آقایان پرسید که چه زمانی جواب رجزخوانی دائمی دشمن را می‌دهید و این تعهدات از سوی دشمن چه زمانی قابلیت اجرایی پیدا می‌کند؟

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه آمریکایی‌ها در جلسات متعددی اعلام کرده‌اند که نظام تحریم‌های سخت علیه ایران حفظ شده و تغییر در این زمینه حاصل نشده و برجام نیز تاکنون در این زمینه بی‌نتیجه بوده است، تاکید کرد: آقایان اصرار دارند که اینگونه وانمود کنند که آن کشورها تماماً به تعهدات خود عمل کرده‌اند این درحالی است که خودشان به عدم انجام قول و قرارها اعتراف می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه عده‌ای به اسم برجام درصدد تغییر باورهای مردم هستند، گفت: در مورد مبادلات مالی نیز اینگونه است و این درحالی است که طرح مذاکره ایران با آمریکا برای برقراری مبادلات دلاری در دستور کار این کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مبادلات بانکی و غیر بانکی هم اکنون متوقف است، گفت:  شما تلاش می‌کنید که شعار "مرگ بر آمریکا" را از ما بگیرید ولی مردم دشمن این کشور را فراموش نمی‌کنند و تا زمان نابودی این کشور شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند.

آمریکا به‌دنبال برهم زدن و از بین بردن استقلال ما است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه باید از آمریکا که شیطان بزرگ است، دل کند، تصریح کرد: بنای این کشور بر سلطه است و تلاش دارد که ما را اسیر کرده و آن چیزی که به‌دنبال آن است برهم زدن و از بین بردن استقلال ما است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا در امور داخلی ما نیز دخالت کرده و حتی در مورد انتخابات داخلی ما اظهارنظر می‌کند، گفت: در عربستان و رژیم آل سعود هیچ چیزی به اسم دموکراسی وجود ندارد و هیچ سخنی از سوی آمریکایی‌ها در این زمینه مطرح نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اقدامات عربستان را در شورای همکاری کشورهای اسلامی دیدیم، گفت: در بیانات رهبری نیز در چند روز گذشته تاکید شد که محور اهداف دشمنان استقلال کشور است و لازم است که همه برای اجرایی شدن منویات معظم‌له تلاش کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در صورت ورود یک شرکت خارجی فناوری آن نیز وارد شده و بومی‌سازی شود، تصریح کرد: عدم تضعیف تولیدات داخلی خیلی مهم است و لازم است که در حین واردات فناوری آن نیز وارد شود.

امام‌جمعه کرج گفت: کشوری مانند ایران که می‌تواند با مهندسی معکوس پهباد آمریکایی را چنان بسازد که شرکت سازنده نتواند تشخیص دهد کدام اصلی و کدام مشابه اصلی است، قطعا می‌تواند در صنعت خودروسازی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در راه‌اندازی صنایع کوچک و لزوم فعال کردن آنها برای ایجاد اشتغال جوانان، افزود: زمینه این امور در استان البرز نیز فراهم است و قرارگاه اقتصاد مقاومتی برای این مهم در استان البرز راه‌اندازی شده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد برنامه‌ریزی دشمن برای جوانان جامعه اسلامی بیان کرد: متاسفانه در این سال‌ها در مورد مقابله با برنامه‌ریزی دشمن، منفعلانه برخورد شده است و لازم است که در این جبهه پیشرو بوده و برنامه داشت.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید پاسخگوی همه مشکلات فکری و رفتاری جوانان باشند و در این زمینه منفعل عمل نکنند، خاطرنشان کرد: این گونه نیست که کسی از خود سلب مسئولیت کرده و لازم است که برای پرورش جوانان در تراز انقلاب اسلامی برنامه داشت.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرارسیدن روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: یکی از دستورات دینی که خدای تعالی در قرآن به آن اشاره کرده شورا است. تاسیس شورای اسلامی شهر و روستا منشا خدماتی برای مردم بود و و زحمات زیادی شوراها متحمل شده و در حال حاضر نیز زحمات زیادی در سطح کشور متقبل می‌شوند.

نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا کارایی و عملکرد این نهاد را بالاتر می‌برد

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: باید یک سیستم نظارتی دقیق بر کار شوراها نظارت داشته باشد که متاسفانه این نظارت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وجود نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا کارایی و عملکرد این نهاد را بالاتر می‌برد، گفت: سلامت این نهاد با وجود نظارت تکمیل شده و زمینه رانت‌خواری که هر از گاهی مطرح می‌شود کمتر خواهد شد.

امام‌جمعه کرج با بیان این مطلب که "کارایی بهتر شورا نیازمند قوانین جدید و کاملتری است"، گفت: برای اینکه کار شورا بهتر شود باید با شدت و قوت، با فساد مبارزه کنند و کار در شوراها به سمت تخصصی شدن پیش رفته و اعضای منتخب مردم از تخصص لازم برخوردار باشند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شهر و روستا بیان کرد: تذکرات لازم در این زمینه و در زمان انتخابات شورا در زمان مقرر داده می‌شود. یکی از کارهای مهم شورا نظارت بر شهرداری‌ها است و شورای قوی، شورایی است که با قوت تمام مفاسد داخلی و خارجی شهرداری‌ها را رصد و با آن برخورد کند.

وی با بیان اینکه شورا نباید اجازه شیوع هیچ فسادی را در سیستم مدیریت شهری بدهد، تصریح کرد: بیان مقام معظم رهبری در زمینه عدم مماشات در شهرداری‌ها خیلی گویا بوده و این تکلیف از سوی مقام معظم رهبری به شورا محول شده است.

شهرداری در برخی از مناطق کرج در زمینه خدمت‌رسانی ضعیف عمل می‌کند

وی با بیان اینکه زمینه شیوع فساد در شهرداری کرج موجود بوده و لازم است که نظارت دقیق‌تری از سوی شورا در زمینه مقابله با مفاسد اعمال شود، تصریح کرد: برخی اخبار رسیده حکایت از خدمت‌رسانی ضعیف در برخی از مناطق دارد و این مناطق در زمینه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این مشکلات از سوی دفتر پیگیری و از مسئولان توضیح خواسته می‌شود، گفت: برخی از مسئولان بیان می‌کنند که تخلفات در ساخت و ساز و خارج شدن از میزان جمعیت پیش‌بینی شده سبب بروز مشکلات در خدمت‌رسانی شده است. 

وی با بیان اینکه موضوع تخلف را از سوی برخی مدیران مرتبط جویا شده‌ایم، گفت: برخی اوقات اقداماتی دیده می‌شود که قابل مطرح کردن نیست و گاهی دیده شده که اعضای شوری شهر برای اینکه رای بگیرند شهرداری‌های مناطق را بین خود تقسیم کرده و اعلام کرده‌اند که با توجه به سکونت در منطقه‌ای دیگر اعضا به شهرداران منطقه کاری نداشته باشند.

دادستان کرج تخلفات حوزه شورا و شهرداری‌های استان را پیگیری کند

وی با بیان اینکه از دادستان که تاکنون اقدامات در خور توجهی در این زمینه از خود برجای گذاشته، می‌خواهم در این زمینه ورود کرده و به وظیفه قانونی خود عمل کند، تاکید کرد: دادستان کرج بدون ملاحضه هیچ مسئله‌ای این موضوع را در دستور کار قرار داده و مسئله شورای شهر و شهرداری‌های استان و همه این مسائل و موارد را در دستور کار قرار داده و در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مبارزه شوراها با مفاسد و  لزوم اینکه شوراها خود نباید دچار فساد شوند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که شوراها اجازه رخنه فساد را ندهند و این فرمایشات وظایف شورا را سنگین می‌کند.

امام‌جمعه کرج در مورد وظایف شورای شهر کرج بیان کرد: مهمترین وظیفه شورای شهر در کلانشهر کرج توجه به مختصات شهر اسلامی است که رعایت نمی‌شود و مبلمان و ساخت و ساز شهری نیز مورد نظارت نیست. معماری شهری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و مهمترین وظیفه شورا این است که ظاهر شهر را چشم‌نواز کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و لزوم برخورد با مظاهر بی‌حجابی در استان البرز اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با مظاهر علنی فساد و ترویج بی‌بندو باری به وظایف خود عمل کند./922/101/ب3

ارسال نظرات