۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۲۳۰۴۹
مدیر حوزه علمیه اسدآباد:

برخی با شعار استقلال حوزه به دنبال اسلام آمریکایی هستند

مدیر حوزه علمیه اسدآباد گفت: برخی با شعار استقلال حوزه به دنبال حوزه غیر انقلابی و طرف دار اسلام آمریکایی هستند و منظورشان از استقلال حوزه جدایی از نظام اسلامی و اهداف آن است.
اسلام آمریکایی

حجت الاسلام هادی انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به مقوله استقلال حوزه های علمیه، گفت: دشمن به صراحت اعلام کرده است که قصد جدایی حوزه از انقلاب را دارد و به دنبال نفوذ و تجزیه کردن حوزه است. بنابراین از هر فرصت و ابزاری برای نفوذ در حوزه و رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد. قصد مقام معظم رهبری از هشدار به حوزه ها و طلاب آگاهی دادن نسبت به این مسأله بود و این که ما نباید این فرصت و ابزار را در اختیار دشمن قرار دهیم.

 

وی افزود: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است و رهبری انقلاب از دل حوزه ها شروع شده است. حوزه باید این جایگاه خود را حفظ کند و تعهد به ولایت، حفظ ارزش های انقلاب و روحیه انقلابی را رسالتی برای خود بداند و همیشه در مسیر انقلاب و تحقق اهداف آن قدم بردارد.

 

مدیر حوزه علمیه اسدآباد با اشاره به وظیفه نهادهای حوزوی برای مقابله با خطر تضعیف حرکت و تفکر انقلابی در حوزه ها گفت: وظیفه نهادهای حوزوی خط دهی فکری به حوزه های علمیه از طریق برگزاری جلساتی با موضوع مبانی انقلاب و اسلام  و تشکیل اتاق فکری برای مقابله با جریان های متحجر و سکولار است.

 

وی درباره ترویج برخی جریان های سکولاریستی در حوزه ها که به دنبال محروم کردن نظام اسلامی از پشتوانه مهم حوزه ها هستند، ابراز کرد: دشمن همیشه به دنبال جدایی حوزه ها از انقلاب و نظام اسلامی بوده است و این هدف را از طریق عده ای متحجر سکولار ذنبال می کند که وابسته دشمن هستند و هدف های شوم آن ها را دنبال می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه اسدآباد افزود: سابقه جریان ها و تفکرات سکولاریستی به دوره حکومت عباسیان برمی گردد و این تفکر اکنون نیز در حکومت های شیخ نشین خلیج فارس وجود دارد. این جریانات می خواهند حوزه پویای شیعی که پرچم دار اسلام ناب است را تضعیف کنند و بین حوزه و آرمان های اصلی آن فاصله ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام انتظاری تصریح کرد: برخی با شعار استقلال حوزه به دنبال حوزه غیر انقلابی و طرف دار اسلام آمرکایی هستند و منظورشان از استقلال حوزه جدایی از نظام اسلامی و اهداف آن است.

 

وی خاطر نشان کرد: البته اگر استقلال حوزه به معنای مستقل بودن حوزه در اداره امور خود و وابسته نبودن به دولت باشد امر مفیدی است. ولی اگر مراد از استقلال جدایی از نظام و سیاست ها و اقدامات دولت باشد غلط و اشتباه است./302/979/ب1

ارسال نظرات