۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۲۳۰۴۷
استاندار البرز:

اتاق فکر اجتماعی البرز راهکارهای عملیاتی جهت برون‌رفت از وضعیت موجود ارائه کند

استاندار البرز گفت: اتاق فکر اجتماعی استان باید با هدف شناسایی آسیب‌ها، به ارائه راهکارهای عملیاتی جهت برون رفت از وضعیت موجود بپردازد.
استاندار البرز

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، سیدحمید طهائی در نشست اتاق فکر فرهنگی استان البرز که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، بهره‌مندی از دیدگاه‌های تحلیلگران حوزه اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و اظهار داشت: تشکیل جلسات مرتبط با مسائل اجتماعی کشور تا جایی حایز اهمیت است که این شورا به ریاست رییس‌جمهور با هدف و رویکرد اقدام عملیاتی دولت تشکیل می‌شود.

 

وی افزود: انتظار می‌رود این دیدگاه در اتاق فکر اجتماعی استان نیز با هدف شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی جهت برون رفت از وضعیت موجود ادامه داشته باشد.

 

استاندار البرز با اشاره به روند انتقال آسیب‌ها و مسائل اجتماعی از سایر نقاط به این استان ادامه داد: البرز در حاشیه تهران قرار دارد و به فراخور این مجاورت شاهد ورود آسیب‌های اجتماعی مختلفی در آن هستیم؛ در واقع البرز بخشی از تهران است و شاید ماهیت اصلی خود را در سایه همین مجاورت در طول این سالها پیدا نکرده است.

 

وی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های البرز را بحث هویت اجتماعی و فرهنگی آن خواند و تصریح کرد: هویت فرهنگی البرز با داشته‌ها و ظرفیت‌هایی که در داخل داریم باید ریل‌گذاری شود و این اتاق فکر همان مکانی است که می‌توان ایده‌ها و طرح‌های بکری را برای ساماندهی فعالیت‌ها در این زمینه ارائه داد.

 

طهایی افزود: احداث موزه مردم شناسی و گردآوری بخشی از دارایی‌های اجتماعی و فرهنگی این استان یکی از طرح‌هایی است که بنای آن از سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های استان مطرح شده است.

 

وی با بیان اینکه این پایان راه نیست و باید المان و نماد استان شناسایی شود، افزود: مبتنی بر ظرفیت‌هایی که در داخل این استان وجود دارد، همانند ظرفیت ورزشکاران ملی، مراکز علمی و تحقیقاتی، هنرمندان و نویسندگان برجسته و غیره می‌توان فراخوان طرح المان و نماد استان را ارائه داد.

 

استاندار البرز با اشاره به اینکه هر چند نمی‌توان ماهیت مهاجرت را بصورت ریشه‌ای حل کرد اما باید علل و عوامل آن را آسیب شناسی کرد تا سطح آن را کاهش داد، افزود: البرز بر خلاف برخی استانها که مهاجرفرست هستند ذاتا استانی مهاجرپذیر است.

 

وی نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: این ستاد باید بصورت فعال و با هدف به حرکت درآوردن واحدهای نیمه فعال در چرخه تولید و در زمینه اشتغالزایی و تولید فعال شده و پیش شرط اساسی نیز برای حمایت از این واحدها بکارگیری حداقل 80 درصد نیروی کار شهرستانها در این واحدهای تولیدی و صنعتی لحاظ شده است.

 

استاندار البرز با اشاره به پرونده‌های طلاق و آمارهای اعلام شده در این زمینه گفت: به جهت ماهیت مهاجرپذیری البرز و برخی شرایط  اجتماعی باید برای کاهش آمار طلاق به این موضوع پرداخت.

 

وی تصریح کرد: اتاق فکر استان باید در این زمینه آسیب شناسی و تحلیل داشته باشد و بخشی از مطالعات خود را در این زمینه به این امر اختصاص دهد.

 

طهایی  بیان کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد هم تلاش‌های زیادی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان صورت گرفته است، به نحوی که در سال گذشته  این ستاد توانست از رتبه 27 در کشور به جایگاه هفتم برسد؛ اما در این بخش نیز نیازمند برنامه‌ای جامع هستیم.

 

وی افزود: در این زمینه احداث اردوگاه مراقبتی و ناامن کردن فضا برای قاچاقچیان عمده رویکردی است که باید به جد دنبال شود./922/101/ب3

ارسال نظرات