۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۲۳۰۳۷

فعالیت ۱۵ مرکز پیش دبستانی وابسته به حوزه های علمیه خواهران در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که از سال 91 تاکنون 17 مرکز پیش دبستانی وابسته به حوزه های علمیه خواهران این استان تأسیس شده است، گفت: در حال حاضر 15 مرکز در سال جاری در حال فعالیت و ارائه خدمات در این استان هستند.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز پیش دبستانی سادات روستای شیخ شبان و دیدار با مسؤول این مرکز، با بیان این که از سال 91 تاکنون 17 مرکز پیش دبستانی وابسته به حوزه های علمیه خواهران این استان تأسیس شده اند، ابراز داشت: در حال حاضر 15 مرکز در سال جاری در حال فعالیت و ارائه خدمات در این استان هستند.

 

امام جمعه بلداجی با اشاره به این که بیشترین مرکز پیش دبستانی در شهرستان لردگان دایر شده است، گفت: در شهرستان لردگان 5 مرکز، در شهرستان کیار و بروجن هر کدام 3 مرکز، در شهرستان اردل 2 مرکز و در شهرستان های شهرکرد و بن هر کدام یک مرکز در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

 

وی با تأکید بر این که مسؤولیت اداره این مراکز پیش دبستانی بر عهده فارغ التحصیلان و دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران این استان است، تصریح کرد: تأسیس این مراکز طبق تفاهم نامه ای که با آموزش و پروش صورت گرفته است، با معرفی افراد فارغ التحصیل حوزه های علمیه خواهران صادر و فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که مهم ترین هدف از تأسیس این مراکز پیش دبستانی با همکاری فارغ التحصیلان حوزوی این است که کودکان و نونهالان بر مبنای اصول دینی رشد و تربیت پیدا کنند، گفت: اگر می خواهیم جامعه ای اسلامی و بر اساس آموزه های دین داشته باشیم باید به فکر تربیت درست کودکان جامعه باشیم و بدانیم که اگر کارهای دینی پایه ای و اصولی انجام شود، در آینده نیز نتیجه بخش خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که متأسفانه امروزه کمتر به امور دینی، اخلاقی و تربیتی نونهالان و کودکان توجه می شود و این بزرگ ترین خسران است، تصریح کرد: به یقین نقش مراکز تربیتی و آموزشی در رشد و پویایی همه جانبه کودکان و نونهالان بسیار مؤثر خواهد بود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که نقش مربی در آموزش و تربیت کودکان نیز غیرقابل انکار است، اظهار داشت: از آن جایی که مراکز پیش دبستانی زیر نظر مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان از سوی افراد حوزوی و آشنا به مسائل دینی و اخلاقی مورد نیاز امروز کودکان اداره می شود، بنابراین مورد استقبال چشمگیر خانواده ها و کودکان قرار گرفته است و این جای خرسندی دارد.

 

وی با اشاره به این که در بسیاری از شهرستان ها، این مراکز پیش دبستانی به محلی برای برگزاری مراسم ها و گفتمان های دینی برای سایر اقشار تبدیل شده است، گفت: همین که در رأس فعالیت های این مراکز افراد دانش آموخته حوزوی قرار دارند، خود محلی برای نشر ارزش های دینی و اسلامی است که باید در سراسر شهرستان ها توسعه پیدا کنند چراکه تربیت دینی کودکان در شرایط فعلی کشور از مهم ترین نیازها است./9457/202/ب2

ارسال نظرات