۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۲۳۰۲۸
ظهر امروز؛

نخستین نشست کتابخوان استان مرکزی در سال ۱۳۹۵ برگزار شد

با همکاری کتابخانه علامه طباطبایی، نخستین نشست کتابخوان استان مرکزی در سال جاری با حضور مسئولان حوزه علمیه، طلاب و کتابداران در حوزه علمیه خواهران شهر محلات برگزار شد.
نخستین نشست کتابخوان استان مرکزی در سال 1395 برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  ظهر امروز با همکاری کتابخانه علامه طباطبایی نخستین نشست کتابخوان استان مرکزی در سال جاری با حضور مسؤولان حوزه علمیه، طلاب و کتابداران در حوزه علمیه خواهران شهر محلات برگزار شد.

 

در این نشست 12 نفر از طلاب و کتابداران شهرستان محلات به معرفی کتاب پرداختند.

 

کتاب «یادگار امام(ره)» نویسنده منوچهر اکبری ارائه توسط عطیه فیروزی از جمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

این کتاب به منظور آشنایی با زندگی اندیشه، رفتار و کردار یادگار امام، مرحوم حاج سید احمد خمینی تهیه شده و شامل این مطالب است زندگانی و مبارزات از ولادت تا پیروزی انقلاب اسلامی، سخنان مقام معظم رهبری درباره یادگار امام، برخی خصوصیات اخلاقی و سیاسی بر اساس خاطرات دیگران، سخنان مرحوم سید احمد خمینی درباره خودش، خاطرات نزدیکان از یادگار امام، متن وصیت‌نامه، سخنان حاج سید حسن خمینی در مراسم تدفین، نامه امام(ره) در دفاع از عملکرد یادگارش.

 

کتاب «حدیث نور» نویسنده ابراهیم رستمی ارائه توسط فاطمه احمدی‌مقدم نیز در این نشست معرفی شد.

 

در این مجموعه خاطراتی درباره اخلاق و سیره زندگی امام خمینی (ره) از زبان نزدیکان، خانواده، شاگردان و دیگران گردآوری شده است.

 

در پایان نیز فهرست موضوعی خاطرات آمده است، برخی موضوعات مربوط به این خاطرات عبارت از اهمیت نماز اول وقت، حالات معنوی و روحانی، کرامات، امام و مردم، ساده زیستی و دوری از اسراف، امام و روحانیت، تواضع امام، هشت سال دفاع مقدس، عدالت، وجوهات، شهدا، فقرا، شجاعت، احترام به بزرگان، نظم، حجاب، مزاح و تفکرات هستند.

 

کتاب «حدیث رویش» نویسنده سید محمد کاظم سجادی ارائه توسط فاطمه سادات صالح کوتاه نیز از دیگر کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

کتاب فوق شامل خاطراتی از زندگانی امام خمینی(ره) است.

 

خاطراتی که بخشی از رفتار معنوی امام راحل را شامل می‌گردد که از اعماق دریایی سرشار از مرواریدهای ناب بدست آمده و در بردارنده عالی‌ترین و بهترین شیوه‌های زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به آنها آسایش انسان در دنیا و رستگاری او را در آخرت تضمین می‌کند.


کتاب «جلوه حق» اثر آیت‌الله مکارم شیرازی ارائه توسط زهرا علیمردانی نیز در نشست امروز معرفی شد.

 

کتاب جلوه حق از سری حلقه عشاق، شرحی است از زندگینامه، کرامات، سیره عملی و نامه‌های عرفانی حضرت امام(ره) که توسط واحد پژوهش انتشارات هنارس به چاپ رسید است.

 

با مطالعه این کتاب می‌توان تا حدودی با شخصیت حضرت امام آشنا شد.

 

از مطالب مهمی که در این کتاب بیان شده می‌توان به خواب همسر امام در مورد ازدواج، کرامات، وضوی نیمه شب امام وسط بیابان، خواب آیت‌الله گلپایگانی و وفات امام خمینی و سیر عملی و احساس معنوی جوانان پاریس پای خبر امام اشاره کرد.

 

کتاب «فلسفه گفتن مرگ بر آمریکا در قرآن» نویسنده اسدالله محمدی‌نیا ارائه توسط مهسا هادی نیز از دیگر کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

 

کتاب «فلسفه گفتن مرگ بر آمریکا در قرآن» در بردارنده پنج فصل نظیر «علت مرگ بر دشمنان و آمریکا!؟»، «نفرین و لعن و طلب مرگ برای دشمنان توسط پیامبران در قرآن کریم»، «نفرت و نفرین اهل بیت (ع) از ظالمان»، «مرگ بر آمریکا در کلام امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب» و «علت لعن و مرگ بر دشمنان (آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ...)» دارد.

 

از بخش‌های این کتاب هم می‌توان به «مستکبر و شیطان بزرگ در قرآن کریم»، «مرفهین بی‌درد کیانند!؟»، «مرگ بر افکار باطل و خرافی»، «حضرت علی (ع) نسبت به برادرش»، «لعنت دائمی بر خواص منحرف»، «مرگ بر آمریکا در کلام امام خمینی(ره)»، «آرزوی مرگ گفتن بر آمریکا در کل جهان» و «شعار (مرگ بر آمریکا) در کلام رهبر فرزانه انقلاب»، اشاره کرد.

 

کتاب «آیین دانشوری» نویسنده رسول سعادتمند هم توسط مرضیه گوهری ارائه شد.

 

کتاب آیین دانشوری در سیره امام خمینی(ره) که از سوی رسول سعادتمند تنظیم و گردآوری شده با استفاده از منابع موجود نمایی روشن از سیره عملی امام راحل از مراحل گوناگون دانش‌آموزی تا احراز مقام مرجعیت و زعامت دینی و سیاسی ایشان را ارایه داده است.

 

از میان معالم و برجستگی‌های اخلاقی و رفتاری آن امام راحل، اخلاص و تقوی ایشان، دوری گزینی از مقام شهرت، پرهیز از تشریفات، تجملات و نظم مثال زدنی در امور تحصیلی و زندگی، به ایشان ویژگی‌های خاصی بخشیده است که پویندگان طریق دانشوری برای اقتدا و الگو گیری به آن سخت محتاجند که در این کتاب گوشه‌های از سیره امام بیان می‌شود.

 

این کتاب در هفت بخش تنظیم شده که دوران تحصیل، تدریس حکمت و فلسفه، شیوه تدریس و آموزگاری، مطالعه و پرکاری، برکات نظم، تربیت اخلاقی شاگردان، رفتار با طلاب و تفریحات سالم از عناوین فصل‌های بخش اول کتاب پیش رو است.

 

کتاب «امتداد امام» نویسنده رضا مصطفوی ارائه توسط آسیه مهاجری، کتاب «پیرامون جمهوری اسلامی» نویسنده استاد مرتضی مطهری ارائه توسط مریم زمامدار، کتاب «امام خمینی و نظام مطلوب جهانی» نویسنده علی داستانی بیرکی ارائه توسط زینب جعفریان دهنوی، کتاب «من فاطمه (س) را دوست دارم: نگاهی به جایگاه زن در اسلام و زندگانی حضرت زهرا(س)»؛ نویسنده مجید رسولی ارائه توسط زهرا جوادی، کتاب «حکایت زمستان» نویسنده سعید عاکف ارائه توسط زیبا فریدونی، کتاب سلام بر ابراهیم نویسنده گروه فرهنگی شهید ابراهیمی ارائه توسط اکرم صفرزاده نیز از دیگر کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود./842/201/ب2

ارسال نظرات