۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۲۳۰۱۳

فـراخـوان نهمين جشنواره كتاب سال رضوي منتشر شد

فـراخـوان نهمين جشنواره بين المللي انتخاب كتاب سال رضوي، در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ منوّر رضوي، مشاركت و حضور دانشمندان، انديشمندان، نويسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوي در جهان، منتشر شد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا، دبير نهمين جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي با بيان اينكه گنجينه بي نظيري افزون بر 2 هزار اثر از طريق جشنواره بين الملي كتاب سال رضوي شناسايي، گردآوري و به جامعه علمي معرفي شده است، اظهار كرد: جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي با حضور در عرصه جهاني، توانسته است محققان، پژوهشگران، سازمان ها و مراكز علمي، فرهنگي و پژوهشي فراواني را در جهان اسلام با محوريت جشنواره همسو و از اين طريق فرهنگ و معارف رضوي را در جهان توسعه و گسترش دهد.

محمدهادي زاهدي اشاعه و ترويج فرهنگ منوّر رضوي، گسترش فعاليت‌هاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با سيره، زندگي و ابعاد مختلف شخصيت هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت، حضرت امام رضا(ع)، شناسايي، تجليل و حمايت از توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ رضوي و كمك به انتشار گسترده آن‌ها را از اهداف برگزاري نهمين جشنواره بين المللي انتخاب كتاب سال رضوي عنوان كرد.

وي افزود: نهمين جشنواره بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي با محتواي تأليف، ترجمه و پايان‌نامه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت، به مناسبت ميلاد باسعادت عالم آل محمد، حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و ولادت با بركت حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با دهه كرامت در سازمان كتابخانه‏ها، موزه‏ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي برگزار مي شود.

زاهدي با اشاره به اينكه نهمين جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي در بخش هاي كتاب برتر، كتاب ديجيتال برتر، پايان نامه برتر، ناشر برتر و آثار شايسته چاپ برگزار مي شود، افزود: آثار ارسالي با موضوع امام رضا(ع)، خاندان امام رضا(ع) شامل ‌حضرت جواد الائمه(ع)، حضرت حسين بن موسي الكاظم، حضرت احمد بن موسي الكاظم؛ شاهچراغ(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در هر يك از بخش‌هاي پنجگانه، در جشنواره شركت و مورد ارزيابي و داوري قرار مي گيرند.

گفتني است نويسندگان، ناشران و علاقه مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت اين جشنواره به نشانيlibrary.aqr.ir/ketabsalمراجعه كنيد./917/د102/ص

ارسال نظرات