۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۲۲۹۷۸
وزارت خارجه سوریه:

 عربستان و ترکیه مسؤول ادامه حملات تروریستی به غیرنظامیان هستند

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به روسای سازمان ملل و شورای امنیت٬ تاکید کرد : عربستان و ترکیه مسؤول ادامه حملات تروریستی به غیرنظامیان در سوریه هستند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به روسای سازمان ملل و شورای امنیت٬ ضمن درخواست محکومیت حملات تروریست ها به دمشق و حلب٬ تاکید کرد: عربستان و ترکیه مسؤول ادامه حملات تروریستی به غیرنظامیان در سوریه هستند.

 

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: شهرهای دمشق و حلب روز شنبه 23 آوریل (چهارم اردیبهشت ماه) مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند که طی آن گروه های تروریستی با 69 خمپاره، راکت و کپسول گاز٬ مناطق و شهرک های برزه، العدوی، العباسیین، القصاع و التجاره در استان دمشق و حومه آن و نیز شهرک های موکامبو، مشارقه، الاشرفیه، الخالدیه، جمعیة الزهرا و الحمدانیه را در حلب هدف قرار دادند.

 

در این نامه ها آمده است که در اثر این حملات٬ 11 غیرنظامی کشته و 59 نفر که بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می هند٬ زخمی شدند و خانه ها، مدرسه ها، درمانگاه ها و مراکز زیرساختی هدف قرار گرفته و تخریب شده اند. 


این وزارتخانه افزود: گروه های تروریستی مانند جیش الاسلام، احرار الشام، ارتش آزاد و برخی دیگر که خود را میانه رو می خوانند٬ در ادامه نقض آتش بس غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. این گروه ها از پایبندی ارتش سوریه به این توافق و خویشتنداری بالای آن٬ سوء استفاده می کنند.


وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که این حملات تروریستی و کشتار غیرنظامیان نشان دهنده واقعیت ارتباط این گروه ها با گروه های تروریستی و از جمله داعش و جبهه النصره است.

 

این وزارتخانه افزود: حملات تروریستی اخیر طبق دستور عربستان و ترکیه انجام شد٬ تعلیق گفت و گوهای صلح سوریه در ژنو نیز طبق نقشه و دستور آنها بود و این موضوع از عقب نشینی مخالفان ریاض از میز مذاکره و دعوت گروه های مسلح به ادامه درگیری ها آشکار است.

 

همچنین دولت سوریه در این نامه ها تأکید کرد که این حملات تروریستی، دولت را از ادامه مبارزه با تروریسم و تلاش برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای بحران در کشور از طریق گفتمان سوری- سوری، باز نمی دارد و تروریسم بالاخره با رهبری سوریه نابود خواهد شد و امنیت و ثبات به این کشور باز می شود.

 

وزارت خارجه سوریه در پایان از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست هر چه سریع تر و به شدت این حملات تروریستی را محکوم کنند و شورای امنیت نیز به وظیفه خود در خصوص برقراری صلح و امنیت جهانی از طریق اتخاذ اقدام های بازدارنده و محکومیت نظام ها و دولت های حامی تروریسم، اقدام کند.

 

پس از شکست عملیات پنج ساله ضد سوری٬ گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و برخی از کشورهای منطقه، واشنگتن متقاعد شد تا راهبرد روسیه و ایران برای برقراری آتش بس در سوریه را بپذیرد، اما گروه های تروریستی در صدد بازگشت به دوران درگیری هستند.

 

برخی گروه های تروریستی همچون جیش الفتح که با فشار برخی از کشورهای عربی، در فهرست سازمان های تروریستی شورای امنیت قرار نگرفته اند، همچنان به نقض آتش بس در سوریه ادامه می دهند و مراکز تحت کنترل نیروهای سوری و مناطق مسکونی را هدف حمله و تیراندازی قرار می دهند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات