۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۲۲۹۴۲
امام جمعه شهرضا:

نظام اسلامی، سنت‌های فراموش شده الهی را احیا کرد

امام جمعه شهرضا گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از سنت‌های الهی از جمله اعتکاف احیا و زمینه برگزاری آن در جامعه اسلامی فراهم شد.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام جمعه شهرستان شهرضا، ظهر امروز در مسجد صدیقه طاهره شهرضا جمع مردم این شهرستان، با اشاره به سالروزوفات حضرت زینب(س) عنوان کرد: آن حضرت الگوی کاملی از زنان مؤمنه را به جهانیان نشان داد و مرام و روش زندگی جاودانه روسل خدا(ص) را بار دیگر در جامعه اسلامی احیا کرد.

 

وی اضافه کرد: باید مدیریت بحران را از حضرت زینب(س) و شیوه عمل آن حضرت در روزهای پس از واقع عاشورا فرا گرفت؛ یک زن، توانست تمام معارف الهی که در صحنه عاشورا بوجود آمد را زنده و از فراموشی آن‌ها جلوگیری کند.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: مدیریت یک مجموعه در شرایط عادی برای بسیاری از افراد ممکن است، اما در وضعیتی که تمام ارکان یک مجموعه دچار بحران شدید روحی و جسمی شده و امکان اداره آن وجود ندارد، اگر فردی بتواند با مدیریت جامع خود، از فروپاشی آن جلوگیری کند، نشان می‌دهد که فردی لایق و قابل اعتمادی است.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: عرفان و خداباوری حضرت زینب(س) تا جایی است که وقتی در بارگاه یزید از ایشان درباره وقایع کربلا و مسیر شام سؤال می‌شود، ایشان میگویند«مَا رَأیتُ اِلّا جَمیلا».

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان شهرضا عنوان کرد: کشور ایران به برکت پیروزی، تحت قوانین اسلامی اداره می‌شود و این مسأله زمینه احیای بسیاری از معراف حقه الهی را فراهم کرده است.

 

امام جمعه شهرضا در ادامه افزود: سنت حسنه اعتکاف از جمله سنت‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی احیا شده و هر ساله زمینه حضور جمع کثیری از افراد به ویژه جوانان را در مساجد و محافل مذهبی فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: کشورما به ترویج معنویت نیاز ویژه‌ای دارد، کاهش توجه اخلاقیات در نتیجه بی‌توجهی به معنویات و مسائل دینی ایجاد شده، و اعتکاف فرصت مناسبی است تا مردم جامعه به معنویات توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضاء انجمن‌های اسلامی دانش اموزان گفت: کشورما در برابر دشمنانی قرار دارد که برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ تلاش فروگذار نمی‌کنند.

 

امام جمعه شهرضا در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم تلاش جدی مسؤولان به ویژه در حوزه فرهنگ، برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تأکید داشته‌اند، زیرا باید همانگونه که دشمن برای جوانان ما نقشه‌های شومی طراحی کرده‌ است، ما نیز باید برای حذب بیشتر جوانان و خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمن برنامه‌های جامعی داشته باشم.

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به عنوان سال 95 گفت: در سال‌های قبل در مورد اقتصاد مقاومتی سخنان زیادی گفته شده اما امسال باید تمام تلاش بخش‌های دولتی و خصوصی برای اجرای این اصول بسیج شود.

 

وی اضافه کرد: بیکاری جوانان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در مراجعات مکرر این قشر از جامعه به دفتر نمایندگی ولی فقیه در شهرستان عنوان می‌شود و مسؤولان باید در این سال برای حل این مشکل برنامه ریزی کنند.

 

امام جمعه شهرضا در پایان، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از سنت‌های الهی از جمله اعتکاف احیا و زمینه برگزاری آن در جامعه اسلامی فراهم شد./202/868/ب1

ارسال نظرات