۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۲۲۹۳۹
معاون حوزه علمیه مازندران:

حوزه هاي علميه مدافعان حقيقي حريم اسلام ناب هستند

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اين که حوزه هاي علميه مدافعان حقيقي حريم اسلام هستند، گفت: آنچه که حوزه‌هاي علميه را در همه اعصار پر نشاط و با تکاپو نگه داشته جامعيت در زمان شناسي، دشمن شناسي و عمل به موقع است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ساری با اشاره به نياز امروز حوزه هاي علميه براي تلاش و مجاهدت علمي، گفت: يکي از محسنات حوزه هاي علميه شيعي تکاپوي علمي و پويايي فقه اماميه است که هيچگاه از زمان خويش عقب نبود.ه اند

 

وي افزود: مراجع و بزرگان حوزه علميه شيعه با دقت تمام امور زمانه جامعه خود را به خوبي رصد مي کردند و بر اساس شرايط و زمان و موضوعات متناسب با آن فتوا مي دادند.

 

استاد حوزه علميه مازندران با اشاره به گسترش علوم و تخصصي شدن در حوزه هاي مختلف، بر تلاش طلاب جهت افزايش آگاهي ها علمي تإکيد و خاطرنشان کرد: حوزه هاي علميه شيعه از مکتب غني اهل بيت(ع) بهره مي برند و مدافعان حقيقي حريم اسلام در اين زمانه به شمار مي روند.

 

وي ادامه داد: آنچه که حوزه هاي علميه را در همه اعصار پرنشاط و با تکاپو نگه داشته جامعيت در زمان شناسي، دشمن شناسي و به موقع عمل کردن است.

 

حجت الاسلام میرعمادی نشاط طلبگي را مجاهدت در عرصه علوم اسلامي مهم دانست و تصريح کرد: طلبه اي مي تواند در طول دوران تحصيل خود، نشاط را در وجود خود متبلور سازد که علاوه بر تحصيل علم، سبک زندگي اسلامي را در وجود خود نهادينه سازد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید از فضای به وجود آمده در جهت علم آموزی و تهذیب نفس نهایت استفاده را کنند، خاطرنشان کرد: ظرفیت مناسب علمی امروز حوزه های علمیه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش علما و فقهای دینی به وجود آمده است

 

وي افزود: با برنامه ريزي صحيح بر اساس برنامه زندگي اسلامي از جمله سحرخيزي، توسل به اهل بيت(ع)، افزايش بصيرت ديني و با دو بال زمانشناسي و دشمن شناس مي توان به نشاط دست يافت.

 

استاد حوزه علميه مازندران بر توجه مديران حوزه هاي علميه بر امور تهذيبي و اخلاقي در بين طلاب، تأکيد کرد و گفت: يکي از مهم‌ترين وظايف مديران حوزه هاي علميه نقش آفريني در عرصه تهذيب و اخلاق است زيرا توجه به امور تهذيبي مانع بسياري از انحرافات اخلاقي مي‌ شود.

 

وي به سابقه مدارس علوم ديني شيعه در برپايي کلاس هاي اخلاق اشاره کرد و اظهار داشت: قرن ها اساتيد حوزه هاي علميه در ابتداي درس خود با بيان نکات ارزشمند و گرانبهاي اخلاقي به تربيت جان هاي مستعد طلاب مي پرداختند تا انگيزه هاي الهي در آنها امتداد پيدا کند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با تأکيد بر ايجاد فضايي صميمانه مديران مدارس علميه با طلاب، گفت: جذب و تربيت شايسته طلاب مستعد و نخبه پروري جهت ظهور علماي برجسته و بزرگ در عرصه علوم اسلامي نياز امروز ما است و مديران بايد اين مهم را مورد توجه قرار بدهند/950/202/ب2

ارسال نظرات