۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۲۲۸۸۱
جمعه هفته جاری؛

۲ هزار متقاضی برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی رقابت می‌کنند

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جمعه هفته جاری، دهم اردیبهشت‌ماه بیش از دو هزار و 100 متقاضی خواهر و برادر برای ورود به مدارس علمیه استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: آزمون کتبی پذیرش طلاب جدید در حوزه علمیه خراسان شمالی برای سال تحصیلی آتی، جمعه هفته جاری، دهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با استان‌های سه‌گانه خراسان برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در مهلت تعیین‌شده برای نام‌نویسی که از چهاردهم بهمن‌ماه پارسال تا بیستم فروردین امسال ادامه داشت، دو هزار و 100 نفر برای شرکت در آزمون کتبی ورود حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ثبت‌نام کردند که از این تعداد متقاضی ۸۰۰ نفر خواهر و هزار و ۳۰۰ نفر نیز برادر هستند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: برای سال تحصیلی آتی در مجموع 500 طلبه جدیدالورود بعد از گذراندن مؤفقیت‌آمیز مراحل آزمون کتبی، مصاحبه و آزمون شفاهی، گزینش و دوره تثبیتی وارد 15 مدرسه علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی می‌شوند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه از مجموع 500 طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان در سال تحصیلی آینده 270 نفر طلبه برادر و 230 نفر نیز طلبه خواهر خواهند بود، خاطرنشان کرد: اکنون در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند، از افزایش شمار طلاب مدارس علمیه استان در سال تحصیلی آینده خبر داد و اضافه کرد: اگرچه شمار متقاضیان ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی بالا است اما به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبودهای موجود تنها امکان جذب 500 طلبه جدید وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه اکنون اطلاعات مربوط به دو هزار و 100 نفر متقاضی شرکت در آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان در سامانه ثبت شده است، اظهار کرد: توزیع کارت داوطلبان نیز از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا امروز، ششم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه آزمون ورودی جمعه، دهم اردیبهشت در 16 حوزه امتحانی خواهران و برادران در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار می‌شود، افزود: در بجنورد، مرکز استان آزمون برادران در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: همچنین این آزمون در شهرستان‌های فاروج، شیروان، اسفراین، راز و جرگلان، گرمه، مانه و سملقان و جاجرم در مدارس علمیه همان شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه استان خراسان شمالی پایان اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود، گفت: پس از آن از بیستم خرداد تا سوم تیرماه مهلت مصاحبه و آزمون شفاهی پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: پس از مصاحبه و آزمون شفاهی و گزینش، نتایج نهایی ورود به حوزه‌های علمیه استان برای برادران بیستم تیرماه و برای خواهران نیز دهم مردادماه امسال اعلام شده و کلاس‌ها هم از بیستم مهرماه در 15 مدرسه علمیه برادران و خواهران آغاز می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات