۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۲۲۸۸۰
علی مطهری:

توطئه عربستان زمان برجام را به تعویق انداخت

علی مطهری گفت: توافق بر سر موضوع برجام قرار بود که هفت ماه قبل از اعلام آن انجام شود اما توطئه عربستان زمان آن را به عقب انداخت و عربستان گفت که اجازه دهید قیمت نفت را کاهش دهیم سپس توافق را اعلام کنید.
علی مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری که  در سالن شهید چمران دانشگاه اراك برگزار شد، با بیان این که ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﺗﺎ اﻣﺮﻭﺯ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ، خاطر نشان کرد: ﻣﺎ ﺑﺎ اﺭﻭﭘﺎیی ها ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻳﻢ، ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺸﻜﻞ ﺑﺎ آﻣﺮﻳﻜﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﺤﺮیم های ﮔﺬﺷﺘﻪ و گره هایی اﺳﺖ که باز شدن آنها زمان می برد.

 

افرادی كه در دوره تحریم سود می بردند با برجام مخالفند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که افرادی كه در دوره تحریم سود می بردند با برجام مخالفند و می خواهند كاری كنند تا سرمایه گذاران خارجی جرات سرمایه گذاری در ایران را نداشته باشند، گفت: تبلیغات علیه برجام طبیعی است زیرا در دوره تحریم ها شرایطی برای برخی افراد به وجود آمد تا سود كلان یبرند و گاهی نفت را می فروختند و به قول یكی از مقامات، پول نفت فروخته شده به حساب خزانه باز نگشته است.

 

مطهری افزود: توافق بر سر موضوع برجام قرار بود که هفت ماه قبل از اعلام آن انجام شود اما توطئه عربستان زمان آن را به عقب انداخت و عربستان گفت که اجازه دهید قیمت نفت را کاهش دهیم سپس توافق را اعلام کنید و این موضوع توطئه عربستان با همکاری اسرائیل بود و آنها سعی داشتند که با کاهش نفت ایران را به زانو درآورند.

 

دانشگاه‌های تبدیل به فضای احساسی و جلسات هیجانی شده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که  برخی جوانان و به ویژه دانشجویان با وجود توصیه امام خمینی و مقام معظم رهبری به مطالعه آثار استاد مطهری رغبت نشان نمی دهند، گفت: متاسفانه امروز فضای دانشگاهها احساسی شده و ذائقه دانشجویان تغییر كرده و حوصله بحث فكری و علمی كه در زمان استاد مطهری در دانشگاهها انجام می شد و مباحث اعتقادی و فلسفی وجود ندارد و و باید این نقص برطرف شود.

 

مطهری با بیان این که امروز دانشگاه‌های تبدیل به فضای احساسی و جلسات هیجانی شده‌اند، گفت: در زمان قبل از پیروزی انقلاب دانشگاه‌ها‌ محلی برای برگزاری جلسات حساس و مباحث سنگین اعتقادی بودند که نیاز است دانشجویان امروزی بیشتر به مسائل فکری و مبانی مرتبط با این موارد اهمیت بیشتری بدهند.

 

اﻫﻤﻴﺖ ﻋﺪاﻟﺖ ﺩﺭ ﻣﻌﺎﺭﻑ اﺳﻼﻣﻲ و ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﻲ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از نکات قابل تاکید در محضر شهید مطهری توجه و تاکید او به موضوع عدالت اجتماعی بود که او همواره هشدار می داد که اگر انقلاب اهمیت لازم به موضوع عدالت را از دست بدهد پرچم‌داری این انقلاب از دست انقلابیان اصلی خارج و به دست چپی‌ها می‌افتد.

 

ﻣﻂﻬﺮﻱ ﺑﺎ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ لزوم ﺗﻮﺟﻪ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ به اندیشه و تفکر، ﺑﻪ ﺗﺎﻛﻴﺪاﺕ ﺷﻬﻴﺪ ﻣﻂﻬﺮﻱ اﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ و اﻓﺰﻭﺩ: اﻫﻤﻴﺖ ﻋﺪاﻟﺖ ﺩﺭ ﻣﻌﺎﺭﻑ اﺳﻼﻣﻲ ﻣﻂﺮﺡ شده و ﻋﺪاﻟﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﻲ باید ﺗﻮاﻡ ﺑﺎ ﻣﻌﻨﻮﻳﺖ باشد و همچنین جامعه ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺩﭼﺎﺭ ﺗﺒﻌﻴﺾ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﺮاﻳﻄ ﺭﺷﺪ ﺑﺮاﺑﺮﻱ ﺭا ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ اﻓﺮاﺩ ﺑﺮاﺳﺎﺱ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺷﺪ ﻛﻨﻨﺪ.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عدالت همواره در معارف اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره یکی از موضوعات مهم است و در سلسله علل احکام دین است، افزود: اسلام می گوید جامعه باید همانند یک میدان مسابقه باشد که شرایط رقابت برای تمامی افراد جامعه یکسان باشد.

 

لفظ رکیک را به زبان آوردم و حتی معنایش را نمی دانستم

مطهری با اشاره به موضوع بیان لفظ رکیک در مجلس گفت: من در مجلس در پشت صندلی خود بدور از تریبون نشسته بودم و مطلبی را گفتم که یکی از اقایان شئ را که نزدیکش بود به سمتم پرتاپ کرد و همچنین بنده چندین بار به او گفتم بنشین اما جواب نداد و من لفظ رکیک را به زبان آوردم و حتی معنایش را نمی دانستم و بعدها  در فرهنگ لغت معنای آن را یافتم که برای آن چند معنی پیدا کردم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: کسی در مجلس صحبت من را نشینید فقط افرادی که از رادیو بودند این لفظ را شنیدند و به گونه‌ای عنوان شد که من پشت تریبون این لفظ رکیک را گفتم./842/پ202/ج

ارسال نظرات