۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۲۲۸۳۲
امام جمعه پلدختر:

حضور و فعالیت روحانیت خنثی کننده دسیسه های دشمن است

امام جمعه پلدختر روحانیت و حوزه را حلقه اتصال حاکمیت و مردم خواند و گفت: حضور روحانیت خنثی کننده دسیسه های دشمن است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام‌ محمد سوری، امام جمعه پلدختر، بعداز ظهر امروز، در دیدار با طلاب و اساتید حوزه علمیه این شهرستان گفت: حوزه های علمیه پرچمدار حفظ ارزش ها و تقویت باورهای دینی در جامعه هستند.

 

وی با اشاره به نقشه های دشمن در تضعیف باورهای مردم جامعه به ویژه نسل جوان افزود: دشمن با طرح دسیسه های گوناگون همواره به دنبال ضربه زدن به اعتقادات و ارزش های دینی جامعه است.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که روحانیان و طلاب شاخص‌های ممتاز جامعه هستند، عنوان داشت: هدایت افکار عمومی و تقویت باورهای دینی جوانان مهم ترین راه خنثی سازی دسیسه های دشمن است.

 

وی تبلیغ و راهبری جامعه دینی و اسلامی را از مهم ترین وظایف روحانیت و طلاب بیان کرد و اظهار داشت: در عرصه تبلیغ باید براساس نیاز روز جامعه فعالیت کرد.

 

امام جمعه پلدختر با تأکید بر این که طلاب باید در زمینه های گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آگاهی داشته باشند و فعالیت کنند، اظهار داشت: برای نقش آفرینی در این عرصه ها باید مخاطب خود را شناخت.

 

وی با اشاره به این که روحانیان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور در هر زمانی که لازم بوده حضور مؤثری داشتند، افزود: امروز طلاب باید از علما و بزرگان دین الگو بگیرند.

 

امام جمعه پلدختر فعالیت و حضور روحانیت در جامعه را خنثی کننده دسیسه های دشمن خواند و عنوان کرد: فعالیت روحانیت جامعه را از خطرات و آسیب‌های اجتماعی دور نگه می‌دارند.

 

حوزه و روحانیت حلقه اتصال حاکمیت و مردم است

حجت الاسلام سوری حوزه‌های علمیه را از عوامل مهم شکل گیری انقلاب و ماندگاری آن خواند و اظهار داشت: حوزه و روحانیت حلقه اتصال حاکمیت و مردم است.

 

وی با بیان این که مهم ترین وظیفه روحانیت و حوزه علمیه بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه است، خاطرنشان کرد: ابتدا باید طلاب توانمند، بصیر، آگاه و هوشیار تربیت کرد تا بتوانند در جامعه نقش آفرینی کنند.

 

امام جمعه پلدختر با اشاره به نقشه های دشمن و تلاش برای فاصله انداختن بین حوزه و مردم بیان کرد: باید توجه داشت تضعیف حوزه های علمیه موجب تضعیف نظام می‌شود.

 

وی تأکید کرد: با بصیرت افزایی و تقویت باورها و افکار عمومی باید جلوی نقشه های دشمن را گرفت و هجمه های غرب را خنثی کرد./9459/202/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات