۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۲۷۹۱
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان مطرح کرد؛

ترویج معارف علوی از اهداف برگزاری جشنواره امام المتقین

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان نهج البلاغه را گنجینه علوم الهی و بهترین منبع برای الگوگیری در عرصه های گوناگون زندگی دانست و گفت: ترویج معارف علوی از اهداف مهم برگزاری جشنواره امام المتقین است.
حجت الاسلام موسوی مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سراسر کشور کانون های فراوانی متولی برگزاری جشنواره امام المتقین(ع) هستند.

 

وی با اشاره به این که جشنواره امام المتقین(ع) دارای دو بخش زیارت امین الله  و برگزاری نشست های شرح و تفسیر نهج البلاغه است، افزود: بخش عمومی جشنواره که شامل قرائت زیارت امین الله است، چهار سال متوالی است که از سوی دبیرخانه جشنواره در حال اطلاع رسانی است.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: برگزاری جلسات شرح و تفسیر نهج البلاغه یک روز در هفته و با حضور امام جماعت مساجد برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان این که خوشنویسی به عنوان بخش تخصصی این جشنواره امسال در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: دبیرخانه جشنواره امکان بارگذاری فیلم، عکس و راهنمای چگونگی ارسال فایل را در سایت www.emamolmotaghin.ir فراهم کرده است.

 

وی زمینه سازی برای اندیشیدن در مفاهیم نهج البلاغه، خطبه غدیر و زیارت امین الله را از محورهای مهم برگزاری این جشنواره بیان کرد و گفت: نهج البلاغه گنجینه علوم الهی و شامل عالی ترین دستورالعمل زندگی در زمینه های گوناگون است که ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: برای حرکت در مسیر انقلاب و حفظ آرمان های آن باید به دستورات اسلام در عرصه های گوناگون عمل کرد.

 

وی در ادامه شناخت ابعاد سبک زندگی اسلامی و شناخت شاخصه‌هاي اقتصاد مقاومتی در نهج البلاغه را از دیگر محورهای برگزاری جشنواره امام المتقین(ع) بیان کرد.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: هدف از برگزاری جشنواره امام المتقین(ع) ترویج معارف ناب علوی در حوزه‌های اعتقادی و عملی، آشنایی مخاطبان به ویژه نسل جوان با فضائل و مناقب امیرمؤمنان است.

 

وی معرفی کتاب نهج البلاغه به عنوان یک نمودار جامع و کامل برای پیشبرد اهداف فرد و اجتماع در حکومت اسلامی را از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره امام المتقین(ع) با محوریت کانون های مساجد بیان کرد./9459/203/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات