۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۲۲۷۰۱
رییس سازمان اوقاف:

ارتقای بهره وری منابع انسانی و سرمایه موقوفات با اقدام و عمل جهادی محقق می شود

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ارتقای بهره وری در منابع انسانی و سرمایه موقوفات به عنوان یکی از راه های تحقق اقتصادی مقاومتی در سال 1395 باید در سطح اوقاف محقق شود.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح امروز شنبه 4 اردیبهشت ماه در مجمع سراسری مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه که در مجتمع آدینه در حال برگزاری است اظهار داشت از همه همکاران و مدیران که در اجرای برنامه های سال 1394 بویژه طرح ملی آرامش بهاری و در تعطیلات نوروز 95 به نحو مطلوبی همکاری کردند تشکر و قدردانی می کنم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: ماه رجب، یکی از ماه های با عظت و از ماه های حرام است که قبل از اسلام نیز حرمت این ماه را نگه می داشتند و برای اجابت دعاهایشان از فرصت آن بهره می بردند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ذکر و یاد خداوند، انسان را حفظ می کند و به وی توفیق می دهد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با دعا، یاد خدا، توجه و توکل و همچنین توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، انقلاب اسلامی را بوجود آورد که کار بزرگی در عصر حاضر محسوب می شود و مقام معظم رهبری نیز همین راه و روش را دارند و دشمنان چه در کالبد وجودی ایشان و چه در خارج از مرزهای این کشور به دنبال این هستند، که این مهم را از بین ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: براساس آیات قرآن، هر کس بخواهد، احکام الهی را بجای آورد، از گناه دوری کند و در برابر دشمنان مقاومت کند، باید به ذکر و یاد خداوند بپردازد.

 

وی با اشاره به اینکه، انسان اگر از مرکز اصلی خود دور شود و ذکر و یاد خداوند را قطع کند، به تدریج اصل خود را فراموش می کند گفت: انسان اگر در ظلمت و تاریکی قرار بگیرد، به چاه خواهد افتاد و تسلیم دشمنان می شود و انقلاب اسلامی ما نیز، اگر تا به اینجا رسیده است، به خاطر رعایت همین اصل و اساس است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه، مقام معظم رهبری فرمودند « این کشور هشت سال جنگ تحمیلی نظامی را پشت سر گذاشت و هم اکنون زمان جنگ تحمیلی اقتصادی است.

 

وی افزود : سازمان اوقاف در این جنگ می تواند تأثیر گذار باشد، اما باید با روحیه ای مملو از یاد و ذکر خدا در این عرصه حاضر شویم و کمبود بودجه و ابزار را با روحیه جهادی و انقلابی مرتفع کنیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود فرمودند : آمریکایی ها به دنبال آن هستند که برای پیشبرد اهداف خود سیاست های جدیدی را بکار ببندند، تصریح کرد: آنها بدنبال آن هستند که وانمود کنند، ملت ایران برسر دو راهی کنار آمدن با آمریکا یا مواجه شدن با سختی ها و مشکلات بیشتری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در برابر این تفکر و دو راهی راه حل اقتصاد مقاومتی را بیان کردند، افزود: تمام کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، این راه حل را پذیرفته اند و ایشان نیز برای تحقق آن 10 پیشنهاد را ارائه کردند که یکی از آنها، ارتقای بهره وری است و باید این اصل را در نیروی انسانی و سرمایه موقوفات در اوقاف بکار بندیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به ارتقای بهره وری در سرمایه موقوفات و رقبات گفت: باید برنامه ریزی کنیم، بهره وری در این سرمایه به روز و معقول باشد، که در این زمینه قطعاً باید متفاوت تر و بهتر از وضع کنونی مدیریت کنیم./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات