۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۰۱۵
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی:

شرایط کنونی کشور به مراتب سخت تر از زمان جنگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رهنمایی گفت: در انتخابات با پدیده ای روبه‌رو هستیم که ظرفیت لازم را ندارد وگرنه در سال‌های گذشته در صحنه های حساس ظهور پیدا می کرد.
شرایط کنونی کشور به مراتب سخت تر از زمان جنگ است
 
حجت الاسلام سید احمد رهنمایی استاد و محقق حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت :حضور در صحنه انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری اقدام بایسته ای است که در درجه اول مسئولیت آن بر دوش حوزویان است چرا که بحث انتخابات مربوط به اساس نظام می باشد.

وی مهمترین راهکار اجرایی برای حضور حوزه های علمیه در انتخابات را تشکیل ستادهای خودجوش دانست و تصریح کرد: بهترین راهکار برای حضور حوزه های علمیه در انتخابات تشکیل ستادهایی است که بدون وابستگی به یک جریان سیاسی خاص و یا حزب و اندیشه مشخص، تنها درصدد تحقق منویات حضرت امام و مقام معظم رهبری باشد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: چنین ستادهایی باید به صورت خود جوش و بدون این که تحت تاثیر دیگران قرار داشته باشند به فعالیت های انتخاباتی اقدام نمایند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار رسا در رابطه با حضور میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیان داشت:ما امروزه با یک پدیده خاص مواجه هستیم که خود به خود وبه صورت خود مدار ظهور پیدا نکرده است، اگر چه سلسله جنبان این پدیده شخص خاصی است.

پژوهشگر و استاد حوزه ادامه داد: ما درحال حاضر در جریان انتخابات با پدیده ای روبه رو هستیم که به نظرمی رسد ظرفیت های لازم را از درون ندارد، چرا که اگر چنین ظرفیت هایی را دارا بود باید در سالهای گذشته در صحنه های حساس ظهور پیدا می کرد.

حجت الاسلام رهنمایی تصریح کرد: شرایط کنونی کشور به مراتب سخت تر از زمان جنگ است چرا که در آن زمان دشمن و شرایط را می شناختیم ولی درحال حاضر علاوه بر این که دشمن با تمام توان وارد صحنه شده است، ولی برنامه هایش معلوم و مشخص نیست.

وی همچنین با کالبد شکافی جریان دوم خرداد و برنامه های ارائه شده توسط این گروه در انتخابات دهم ریاست جمهوری، یادآورشد: جریان دوم خرداد دچار از هم پاشیدگی درونی است و شاید دیگر معنایی نداشته باشد که ما جریانی به نام دوم خرداد را به عنوان یک جریان پایدار بشناسیم.

این استاد و پژوهشگر حوزه ادامه داد: جریان دوم خرداد رو به افول گراییده و بیشتر در شاخه های حزبی، خود را نشان می دهد. اگر چه ممکن است تا فروپاشی فاصله داشته باشد، ولی قطعا در آستانه فروپاشی کامل قرارگرفته است.
ارسال نظرات