۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۸۳۴

دیدار حجت الاسلام کروبی با رئیس حوزه علمیه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدی کروبی با حضرت آیت الله مظاهری دیدار و گفت و گو کرد.
حضرت آيت الله مظاهري
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی کروبی، نامزد دهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری با حضرت آیت الله مظاهری دیدار کرد.

حضرت آیت الله مظاهری در این دیدار از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مصداق کامل و بارز شجر‍‍ۀ طیبه قرآن کریم نام برد و افزود: تشکیل حکومت اسلامی آرمان دیرین پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین (ع) بوده است و این آرمان ارزشمند در عصر کنونی به دست حضرت امام خمینی (ره) و یاران با وفای ایشان و به واسطۀ خلوص نیّت آنان تحقّق یافت.

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم تقویت ارکان و ریشه های درخت تنومند انقلاب اسلامی، شرکت پرشور و گستردۀ مردم در همۀ عرصه‌ها خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری را موجب تقویت ریشه های شجرۀ طیبۀ جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری بیش از هر مسئلۀ دیگری باید اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود و تلاش جهت تقویت بنیه‌های نظام بر هر امر دیگری مقدّم باشد تا ان شاء الله انتخابات پرشوری برگزار شود که پشتوانه ای برای انقلاب و نظام محسوب شده و موجب یأس و ناامیدی دشمنان گردد.

وی با ابراز تأسف از پاره ای تخریب‌ها و بد اخلاقی‌های سیاسی که موجب آلوده شدن فضای انتخابات در جمهوری اسلامی می شود، خطاب به طرفداران نامزدهای انتخاباتی خاطر نشان کردند: حامیان نامزدهای انتخابات باید در جهت تبلیغ برنامه ها و بیان امتیازات نامزد مورد نظر خود باشند و از هر گونه تخریب نسبت به سایر نامزدها به شدّت پرهیز نمایند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به تأثیر معنوی خلوص نیّت در به نتیجه رسیدن امور دنیوی و اخروی، نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنان را به رعایت اخلاص در عمل فراخواند و افزود: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روی خلوص نیت و به جهت ادای تکلیف شرعی وارد صحنۀ انتخابات ریاست جمهوری شوند و حامیان آنان نیز به همین منظور، از آنان تبلیغ نمایند، هر نتیجه ای که از انتخابات حاصل شود آنان به ایفای وظیفه پرداخته اند و مأجور خواهند بود.

وی با اشاره به سوابق درخشان حجت الاسلام کروبی در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، از وی به عنوان یکی از یاران صدیق و با وفای امام راحل «ره» و یکی از شخصیت های مورد علاقۀ حضرت امام «ره» نام برد و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار حجت لاسلام کروبی نیز طی سخنانی با اشاره به فضای رقابتی انتخابات ریاست جمهوری، بر ضرورت رعایت موازین اخلاقی در عرصۀ انتخابات تأکید کرد و بهره مندی جامعه از رهنمود ها و تذکرات مراجع عظام تقلید و حفظ جایگاه و شئونات مرجعیّت را خواستار شد.
ارسال نظرات